reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Kona incelemesi

MOTOR VE SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

Tanıtım sürecinde benzinli ve dizel motor seçeneklerine sahip olduğunu öğrendiğimiz Kona, Türkiye’de ise şimdilik sadece iki farklı benzinli motorla satın alınabiliyor. Giriş seviyesinde 120 beygir güç ve 172 Nm tork üreten 1.0 litrelik turbo motorla gelen araçta bu versiyon sadece 6 ileri manuel ve Style donanım paketiyle kombin ediliyor. Test sırasında bize eşlik eden motor ise 177 beygir güç ve 265 Nm tork üreten 1,6 litrelik T-GDI. Tucson’dan da aşina olduğumuz bu motor daha kompakt bir modelle bir araya gelince ortaya performans anlamında gayet tatminkar bir takım oyunu çıkıyor. Eco- Comfort-Sport gibi sürüş modlarıyla farklı karakterlere bürünen, modlar arasındaki geçişleri net bir şekilde hissettiren bu motor aracı 0’dan 100’e 7,9 saniyede çıkartabiliyor. 7 ileri çift kavrama şanzımanla kombin edilen Kona, ara hızlanmalarda da verdiği tatminkar cevaplarla performans konusunda kusur bulabileceğiniz bir otomobil değil. Bizce tasarımla birlikte Kona’yı ayıran en önemli noktalardan birisi 4×4 desteği. 40 km/s hıza kadar sürekli aktif olarak çalışan bu destek, yüksek hızlarda yerini önden çekişe bırakıyor. Tabi ki bu tüketim konusunda bir adım da olsa daha az rakamlara ulaşabilme olanağı sağlamakta. Vitesin sağ tarafında yer alan tuşla ise 4×4’ü sürekli olarak aktif tutup tutmama olanağı kullanıcıya bırakılıyor. Kona ile hafif arazide yaptığımız sürüş gerek şanzıman gerekse motor konusunda herhangi bir sorun yaşatmadı.


Tüm bu parçaları anlamlı hale getirecek ilk nokta ise şüphesiz tüketim. Hyundai’nin paylaştığı veriler bizlere 100 kilometre için, 7,1 litre gibi bir ortalama veriyor. 650 kilometrelik testimiz boyuna bizim elde ettiğimiz rakam ise 9,8 ile civarında gerçekleşti. Trafik ve uzun yol deneyiminin bir araya geldiği rotada 9 litrenin altına inmeyi başarsak da, performanslı kullanımla birlikte bu rakamın kolaylıkla 12 litrelere ulaşma potansiyeli olduğunu söylemek gerekiyor. Ülkemizdeki benzin fiyatlarını düşündüğümüzde kullanıcıların kararını doğrudan etkileyecek bir parça önümüzde duruyor. Motorun sunduğu bu verileri tamamlayan nokta ise sürüş dinamikleri. Kona süspansiyon sönümlemesi konusunda bizce başarılı bir otomobil. 1,6 litrelik versiyonda arka bölümü çok noktadan bağımsız geometriyi barındıran aracın yol tutuş performansı da beklentiyi karşılıyor. 1.0 litrelik versiyonda arka bölümü torsiyon çubuğu olan Kona’da en rahatsız edici nokta lastik sesinin kabine olan yansıması. 18 inç’lik jantların da etkisiyle ortaya çıkan bu durum dikkat edilmesi gerekenler arasında.