reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai SEVEN

Hyundai SEVEN; elektrik geleceğinin amiral gemisi detaylarıyla nefes kesiyor

 - Güncelleme: 18 Kasım 2021 13:32

Los Angeles Otomobil Fuarı kapsamında gösterimi yapılan Hyundai SEVEN, tasarım diliyle önümüzdeki süreçten önemli mesajlar taşıyor.

Ioniq 5 ile elektrikli otomobil pazarına son dönemlerin en iddialı girişlerinden birisi yapan Hyundai, bu iddayı önümüzdeki yıllarda ortaya koyacağı modellerde sürdüreceğinin sinyallerini veriyor. Kısa süre önce kapılarını açan Los Angeles Otomobil Fuarı’nı çok güzel bir sahne olarak değerlendiren Güney Koreli üretici, ailenin amiral gemisini konsept dinamikler üzeriden sahneye çıkarttı. Seri üretimde Ioniq 7 adıyla sokaklara çıkmasını beklediğimiz Hyundai SEVEN, markanın SUV segmentini yeniden yorumladığı tasarım çizgileriyle zihinlerimizde yer edinecek. Beşinci seviye otonom sürüş teknolojisi merkeze alınarak tasarlanan SEVEN konsepti, sürücüsüz geleceğin iç yaşam alanına getireceği çizgileri de başarılı bir şekilde yansıtıyor.

Hyundai SEVEN teknik özellikleri

SEVEN bir konsept otomobil olmasına rağmen, üzerine geliştirildiği altyapı sayesinde bazı önemli teknik verilerini alma şansına erişiyoruz. Hyundai-Kia grubunun elektrikli araç platformu olan E-GMP üzerine inşa edilen model, 482 km’nin üzerinde bir menzil sunarken aynı zamanda performanslı kullanım özellikleriyle öne çıkıyor. Çok yönlü E-GMP platformu sayesinde, tatmin edici bir sürüş mesafesi sergileyen araç ayrıca ultra hızlı şarj özellikleri de sunabiliyor. 350 kW’lık bir şarj cihazıyla, yaklaşık 20 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj etme kapasitesine sahip.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

SEVEN’ın dingil mesafesi, kokpit tarafındaki genişliği artırmak için mümkün olduğunca yüksek tutularak 3,2 metreye kadar çıkarılmış durumda. Burada tasarım özelliklerinden de faydalanan mühendisler, düz zemin sayesinde de geleneksel sıra tabanlı koltuk düzenlemesine bir alternatif olarak bir salon hissiyatı yaran yaşam alanı sunuyor. Sütunsuz kapılar, iç mekana giriş ve çıkışı kolaylaştırırken aynı zamanda modern bir tavan çizgisi ile de birinci sınıf bir ambiyans oluşturuyor. Hyundai’nin gelecekteki otonom mobilite vizyonunu da yansıtan bu özel konsept, sürücü koltuğu kullanılmadığında gizlenen ve geri çekilebilen bir kontrol çubuğuna da sahip. Geleneksel kokpitlerden farklı olarak ultra ince bir düzene ve entegre ekranlara yer verilirken, buna ek olarak iç mekanda evlerdeki gibi geniş bir salon deneyimi sunuluyor. Koltuk düzeni, döner şekilde ve kavisli bir yapıda hazırlanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

SEVEN, geleneksel SUV modellerden farklı olarak özel bir aerodinamik siluete sahip. Alçaltılmış bir motor kapağı, aerodinamik tavan çizgisi ve uzatılmış dingil mesafesi ile içten yanmalı SUV’lardan net bir şekilde ayrılıyor. SEVEN’ın aerodinamik yapısına ek olarak tasarımda yer alan minimal formlar da hacimsel anlamda olduğundan daha güçlü bir duruş sergilemesini sağlıyor. Araçta daha güçlü bir yol tutuşu için, fren soğutma veya düşük sürtünme gereksinimlerine bağlı olarak açılan ve kapanan entegre “Aktif Hava Kanatları”na sahip tekerleklerle donatılmış. SEVEN, gecenin karanlığında görsel şov yapan ve aynı zamanda IONIQ’in marka kimliği haline gelen Parametrik Piksel ışıklara da sahip. Parametrik Piksel aydınlatma grubu, dijital ve analog stilleri birbirine bağlayan ortak bir tasarım dizisi oluşturuyor. 2024 yılında seri üretim form olan Ioniq 7 ile asfalta inecek olan bu tasarım dilinin şimdiden ilgi çektiğini söylemek mümkün.

İlgili video

Hyundai Ioniq 5