İddiaya göre elektrikli Mercedes-Benz G-Class şirket yöneticileri tarafından dahi eleştiriliyor. Araç, yüksek satış rakamlarına ulaşamıyor.
Almanya merkezli Handelsblatt’ın iddiasına göre üst düzey bir Mercedes-Benz yöneticisi elektrikli G-Class (resmi adıyla G580 with EQ Technology) için, “Araç bayilerde satılmadan bekliyor; tam bir fiyasko.” ifadesini kullandı. Şirket içinde ticari bir başarısızlık örneği olarak görülen elektrikli Mercedes-Benz G-Class hakkında konuşan başka bir yönetici ise “O, niş bir model; satış hacmi çok düşük.” dedi. Satış konusunda normal G-Class’ın yanına dahi yaklaşamayan G580 with EQ Technology, birçok kişi tarafından tanıtıldığı ilk günden bu yana eleştiriliyor. Bunun en büyük nedeni ise elbette tamamen elektrikli altyapı. Aracın tasarımı diğer G-Class’lardan farklı değil; ancak müşteriler altı veya sekiz silindirli motora sahip, gerçek bir G-Serisi istiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce ufak boyutlu bir g-Class gündeme gelmişti. Geçtiğimiz yıl paylaşılan bir yol haritasının en altına eklenen araç, halen kesinleşmiş değil, ancak 2025 yılı bitmeden önce resmi olarak tanıtılabilir. Yeni nesil CLA’nın temel alacağı platformun üzerine inşa edilmesi beklenen “kompakt” g-Class, pazara hem elektrikli hem de hibrit motor seçenekleriyle sunulabilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mercedes-Benz, elektrikli araçlarına güneşten elektrik üreten boya katmanıyla menzil katmak istiyor. Bu teknoloji üzerinde uzun zamandır aktif olarak çalışmalar yürüten şirket, güneşten elektrik üreten boya katmanını henüz ne zaman ticari olarak kullanmaya başlayacağını açıklamıyor. Kağıt üzerinde çok faydalı görünen bu sistemin, Çin’in başkenti Pekin’de bulunan bir araca yıllık 14 bin kilometre menzil ekleyebileceği hesaplanıyor. Kaba bir hesapla her gün 39 kilometrelik menzilin güneşten elde edilmesine olanak tanıyan bu altyapı, Mercedes’in açıklamasına göre araçların ağırlığını hissedilir oranda artırmayacak şekilde tasarlanıyor. Doğrudan gövde panellerinin altına entegre edileceği belirtilen “solar” katman, tahmini hesaplara göre Stuttgart’ta yıllık 12 bin kilometre, Los Angeles’ta ise 20 bin kilometre menzil sağlayabilecek bir potansiyele sahip.