reklamı kapat

POPÜLER

iPad Pro

iPad Pro’nun akıllı klavyesinde sorunlar yaşanıyor

12 inçlik iPad Pro’nun piyasaya sürülmesinin üzerinden 2 yıl, 9,7 inçlik iPad Pro‘nun satışa sunulmasının üzerindense 1 yıl geçti. Bu cihazların tanıtımıyla birlikte bir de Smart Keyboard adlı akıllı bir klavye tanıtıldı. iPad Pro’nun yan kısmında yer alan Smart Connector aracılığıyla bağlanan bu klavyeler, hem iPad deneyimini farklı bir noktaya taşıyor hem de kılıf şeklinde tabletin ekranını koruyor. Apple’ın yaptığı açıklamaya bakılırsa Smart Keyboard’ın bazılarında kullanımı önemli ölçüde etkileyen sorunlar yaşanabiliyor.

Apple’ın mağazalarına ve onarım servislerine gönderdiği yazıya göre Smart Keyboard’ların hem 2015’in başlarında piyasaya sürülen 12,9 inçlik sürümünde hem de 2016’nın başlarında çıkan 9,7 inçlik sürümünde sorunlar yaşanabiliyor. Klavyelerde tuşların bazen basmadığı, sensör sorunu yaşanabildiği, Smart Connector manyetik bağlantısının sorun çıkarabildiği, tabletin klavyeyi tanımasında sorunlar olabildiği ve tuşların tamamen kullanılamaz hale gelebildiği belirtiliyor.

Yaşanabilen bu sorunlar neticesinde Apple, normalde 1 yıl olan garanti desteğine 2 yıl daha eklediğini belirtiyor. Böylece klavyeyi satın alanlar toplamda 3 yıl garantiye sahip olmuş oluyor. Bu sorunları yaşayan kişilerin Apple’a başvurması halinde ücretsiz olarak servisten yararlanabileceği belirtiliyor. Ayrıca daha önce klavyeyle ilgili bir sorun için ödeme yapmak durumunda kalan kullanıcılara ödedikleri paranın geri iade edileceği de söylenenler arasında yer alıyor.