reklamı kapat

POPÜLER

“İşin içine ruh kattık”

 - Güncelleme: 24 Eylül 2012 22:06

Ankara ve İzmir aşağı yukarı yüzde 10’ar paya sahip; geri kalanı da Anadolu’nun diğer illeri paylaşıyor. Anadolu’da büyüme yüzde 200’e yakın gidiyor. Toplama bakıldığı zaman Yemeksepeti’nin 2011’deki büyüme oranı yüzde 55. Şu sıralar ekip için en önemli şey yeni ofisleri. 200 kişiden daha fazla çalışanıyla Yemeksepeti hem iş verimliliği açısından hem de çalışanların motivasyonu açısından bakıldığında bu durumdan çok olumlu yönde etkilenmiş gibi görünüyor. Özellikle de ofislerinin, yaşayan efsane Google ofisi benzeri havası düşünüldüğünde. Hedeflerinin de zaten o olduğunu söyleyerek devam ediyor sözlerine Ödemiş. Yemeksepeti ofis binası içinde masaj yatakları, PlayStation ve Nintendo oyun konsolları, bilardo masası, pinpon ve langırt gibi pek çok eğlenceli aktivite için ayrılmış alanlar var. Hatta bir de kum torbası bulunan ofiste, kum torbasını devamlı sallanır vaziyette görenler olduğu ileri sürülüyor. Melih Ödemiş’in aktardığına göre ekip, hayallerindekine yakın bir yeri sıfırdan yapma şansına erişmiş. Bu da içerideki herkes için motivasyon kaynağı olduğu gibi işleyişi ve iletişimi de olumlu yönde etkilemiş.

“YEMEKSEPETİ KULLANICIYLA İLETİŞİMDE”
Yemeksepeti’nin kendi içindeki optimizasyonunun hiçbir zaman bitmediğini ifade ediyor Ödemiş ve ekliyor: Yemeksepeti’nin ana fikri 11 sene evvel neyse bugün de o. Ancak o zaman üç kişinin yürüttüğü, günde 40-50 sipariş aldığımız operasyon bugün 200 kişinin yürüttüğü, günde 50 bin sipariş aldığımız bir operasyona dönüştü. Bu da ortalama dakikada 100 sipariş ediyor. Üstelik de en yoğun zamanlarda dakikada 200-250 siparişe kadar çıkıyor. Yani bizim 10 dakika boyunca herhangi bir sorun yaşamamız demek iki bin siparişi restoranlara iletemememiz demek. Bu da iki bin tane kızgın müşteri demek. Dolayısıyla operasyonu sorunsuz işleyen bir hale getirmeliyiz. Hatalarla ya da sorunlarla karşılaşmamak için organizasyonu her iki senede bir neredeyse baştan yapmak gerekiyor.” Yemeksepeti bir yandan asıl işleri olan sipariş alma, iletme ve sorun çözme işini sürdürürken bir yandan da işin teknik tarafıyla ilgili devamlı bir gelişim içinde olmaya özen gösteriyor. “Son bir buçuk yılda yaptığımız en önemli fark sosyal medyadaki etkinliğimizi artırmak oldu. Sosyal medya sayesinde Yemeksepeti’nin o eğlenceli havasını dışarı yansıtmayı başarabildik.” Yemeksepeti’nin müşterilerinin doğum günlerini kutlamak için hazırladığı videoları da hatırlatarak Ödemiş, kullanıcıyla bu şekilde birebir iletişime geçmenin firmayı çok sıcak bir marka haline getirdiği görüşünde. Ek olarak firmanın son yıllarda şekil değiştiren vizyonunu da yineleyen Ödemiş, 10 yıl önceki hedeflerinin Yemeksepeti’ni paket servis denilince akla ilk gelen marka haline getirmek olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Daha sonra Yemeksepeti’ni bölgede internet ve paket servis denilince akla gelen ilk markalardan biri haline getirelim dedik. Yaklaşık iki sene önce de bu vizyonu şu şekilde modifiye ettik: Türkiye’de yemek ve internet denilince akla gelen ilk marka olmak; her türlü hizmette. Yemeksepe’tinin önümüzdeki 3-4 senedeki vizyonu Yemeksepeti’nin ana işi olan paket servisini büyütmeye devam ederken bir yandan da internet ve yemekle ilgili olabilecek her türlü projeye girmek olacak. Bunların bir tanesi yakın zamanda açtığımız irmik.com. Bu, restoranlara yönelik birtakım hizmet ve ürünleri bazı fırsatlarla sunduğumuz özel bir portal. Yakın zamanda ağustos ayında yine son kullanıcıya yönelik birtakım yeni ürünler, yeni siteler sunuyor olacağız. Yine yemekle ilgili projeler.”

AKILLI CİHAZLAR VE FARKLI PLATFORMLAR
Yemeksepeti’nin siparişlerinin akıllı cihazlar ve internet üzerindeki dağılımını soruyoruz Melih Ödemiş’e. Siparişlerin yüzde 12 veya 13’ünü mobil cihazlardan aldıklarını ifade ediyor ve işletim sistemlerine göre platformlar arasındaki dağılımı da anlatıyor: “Bu oranın yarısından fazlası iPhone. Android gittikçe artıyor. BlackBerry yerinde sayıyor. Şimdi yeni bir mobil web versiyonu çıkarıyoruz. Biraz daha HTML 5’e yakın bir versiyon olacak. Bütün telefonlarda rahat çalışabilecek olması önemli.” Bu arada sonbaharda Nokia’nın tanıtacağı Windows 8’li cihazının içinde yüklü gelen uygulamalardan birinin Yemeksepeti uygulaması olacağının da haberini alıyoruz. Uygulamaların özellikle tasarımlarının burada müşteri memnuniyeti için çok önemli bir kriter olduğunu da sözlerine ekleyen Ödemiş, insanların kullanım alışkanlıklarının farklı olduğunu, cihazların ve platformların farklılıklarından kaynaklanan handikaplarla mücadele edip en iyi deneyimi yaratmak zorunda olduklarını belirtiyor. Önümüzdeki dönemlerde Yemeksepeti, bundan sonra sayısı hiçbir şekilde azalmayacak ve sürekli artacak arayüzlere iyi hizmet verebilmek için çalışıyor olacak. Melih Ödemiş ayrıca mobil taraftan alınan siparişin bu sene sonunda yüzde 20’ye kadar yükseleceği görüşünü bizimle paylaşıyor ve sözlerine devam ediyor: “Bu biraz da bizim o arayüzleri ne kadar iyi yaratabildiğimizle ilgili. Bugüne kadar bizim mobil uygulamalardaki hedefimiz Yemeksepeti’ndeki deneyimi mobilde birebir yaşatmaktı. Şimdi ise insanların mobildeki davranışları web’den oldukça farklı ve bunu göz önünde bulundurmamız gerekiyor. Biz Yemeksepeti’nde, yani insanların internette çok kullanmayacakları ama mobil cihazlarında kullanabilecekleri farklı birtakım fonksiyonlar ve özelliklere mobilde yer vermek istiyoruz. Örneğin sosyal entegrasyonu çok daha fazla hayata geçirebiliriz.”