reklamı kapat

POPÜLER

Continental

Kendi kendini şişiren lastik; Continental C.A.R.E

Otomobil geleceğinde oldukça işlevsel bir deneyim sunma potansiyeli barındıran Continental C.A.R.E, ilk detaylarıyla karşımızda.

Otomotiv dünyasında rolünü bambaşka noktalara taşıyan Continental, lastik teknolojilerini otonom sistemlerle bir araya getirme stratejisi üzerine ilerliyor. Kısa süre önce yaptığı açıklama ile personel çıkartmaya hazırlandığını duyuran şirketin departman planlamarında değişikliğe gideceğini ve bu kapsamda farklı birimlere öncelik vereceğini duyurdu. Bu planlamanın ne denli önemli olduğunu şu anda karşımızda duran Continental C.A.R.E projesi üzerinden görebiliyoruz. Kendi kendini şişiren lastik sistemi olarak nitelendirilen projeyi konsept olarak tanıtan marka, projenin şifresini ise “Bağlanılır, Otonom, Güvenilir, Elektrikli” nitelikleri üzerinden veriyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Continental C.A.R.E çalışma prensibi

Projenin açıklanan detaylarına baktığımızda, lastiğin doğrudan araç üzerindeki elektronik sistemlerle bağlantılı olduğunu görüyoruz. İçerisinde bluetooth teknolojisini de barındıran C.A.R.E sistemi eğer lastikte sensörleri üzerinden herhangi bir nedenden dolayı basınç kaybı tespit ederse ilk olarak kullanıcıya bilgi aktarıyor. ContiConnect Live adı verilen bir uygulamayı da sistem içerisine dahil eden mühendisler bu sayede lastiğe uzaktan komut ve erişim gibi özelliklerin de uygulanabilmesine olanak sağlıyor. Genel yapı içerisinde en ilgi çekici nokta ise ihtiyaç duyulan hava basıncının nasıl elde edildiği. Burada aracın hızlandıkça tekerlek içerisinde yarattığı merkezkaç kuvvetli basınçtan faydalanıldığını görüyoruz. Üretilen bu basınçlı havanın entegre depoda saklanması ve ihtiyaç duyulduğunda pompa üzerinden basılması da işleyişin son aşaması olarak nitelendirilebilir. Otomobillerin karbon salınımına olumlu yönde etki eden bu konseptin seri üretime geçiş süreciyle ilgiliyse henüz tarih verilmiş değil.