reklamı kapat

POPÜLER

Kia EV9

Kia EV9, yazılım ve abonelik odaklı bir araç olacak

Kia EV9, yazılım ve abonelik odaklı bir araç olacak. Firma bunun için bir “Kia Connect Store” da oluşturmuş durumda.

Hayatımız abonelik paketleri ile sarılmış durumda. Her geçen gün başka bir hizmetin / servisin abonelik paketi duyuruluyor, mevcut servisler abonelik sistemine geçiş yapmaya başlıyor. Bunun arkasında firmaların düzenli gelir akışı elde etme istekleri yer alıyor. Bu durum son dönemde sadece internet hizmetleri ile kalmıyor, süreci üzücü şekilde otomobil firmaları da benimsiyor. Bu konuda Kia’nın gelecek gösterimi yaptığı ve ilk somut adımı attığı aracı ise detaylarına burada yer verdiğimiz Kia EV9 olacak. Firmanın ilk “Software Defined Vehicle (SDV)” aracı olarak geçen EV9, kişilerin belirli özellikleri “Kia Connect Store” adı verilen araç içi uygulama marketinden satın almasına imkân tanıyacak. Burada “abonelik” temelinde sürüş ve araç içindeki deneyime odaklanan farklı alım seçenekleri sunulacak, EV9 uzaktan güncelleme desteğini de taşıyacak. Yani araç firma tarafından internet üzerinden güncellenebilecek. “Kia Connect Store” özelinde şimdilik iki farklı abonelik seçeneği sunan ancak bunu ileride çoğaltacak olan Kia, Hyundai için yazılım odaklı yeni bir dönemin öncüsü konumunda yer alıyor, bu araçtan ve altyapıdan çok sayıda geri bildirim ile satış sonrası geliri hedefleniyor. Elbette bu konuda sadece Hyundai ve Kia planlar yapmıyor, tüm otomobil sektörü araçlarından satış sonrasında da para kazanmak istiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu konuda daha önce gündeme gelen isimlerden birisi dev otomobil üreticisi Mercedes-Benz olmuştu. Şirket elektrikli EQ serisinde yüksek gücü “Acceleration Increase” isimli abonelik paketi ile satmaya başlamıştı. Firma, EQ serisi araçların performansını yazılımsal olarak artırmak ya da dijital limitleri ortadan kaldırmak adına daha önce aylık 100 dolar, yıllık ise 1.200 dolar istiyordu. Bu para ödendiği zaman aracın taşıdığı elektrik motorundan ve batarya paketinden daha yüksek güç alınabiliyordu.“Acceleration Increase” paketinde yakın zaman önce bir güncelleme de yapıldı. Paket artık EQE 350 4MATIC özelinde aylık 60 dolar, yıllık 600 dolar, ömür boyu kullanım içinse tek seferlik 1.950 dolar fiyata sahip. EQS 450 4MATIC özelinde aylık 90 dolar, yıllık 900 dolar, ömür boyu kullanım içinse tek seferlik 2.950 dolar ödenmesi gerekiyor.

Bu konuda BMW de gündeme gelmişti. Dev üretici bir süredir belirli ülkelerde bazı otomobil modelleri için ısıtmalı koltuk aboneliği satıyor. Evet, satın alınan aracın içerisinde halihazırda yer alan koltuk ısıtmayı kullanmak için kişilerin abonelik satın alması gerekiyor. Sadece ön koltuk için istenen aylık ücret 18 dolar seviyesinde. Yıllık abonelik için 180 dolar, halihazırda araçta olan ısıtma sisteminin kullanım hakkını kalıcı olarak satın almak ise tam 415 dolar seviyesinde. Bu konuda başka bazı hizmetleri de abonelik altına alan BMW, üst seviye araçlarda dahi bu yolu izliyor olmasıyla gerçekten şaşırtıyor ve tepki çekiyor. Kurulan donanım altyapılarını yazılımsal olarak limitleyen firma, bazı çok gelişmiş yazılımsal özellikleri parayla satmakta haklı olabilir ancak koltuk ısıtma gibi temel şeyler için abonelik istenmesi kabul edilemiyor.

Kia EV9 gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: L’Oreal firmasından 2023’te gelecek evde saç boyama cihazı