reklamı kapat

POPÜLER

Konfora geçiş arayışları; Dacia Duster incelemesi [EDC-Otomatik]

 - Güncelleme: 28 Ağustos 2021 23:31

TASARIMDAKİ DOKUNUŞLAR

Yeni Duster’da, ilk kez Sandero ailesinde kullanılan Dacia marka kimliğinin tasarım unsurlarından yararlanıldığını görüyoruz. Ön ve arka farlarda bulunan Y şeklindeki LED ışık imzası, ilk bakışta dikkat çekiyor. Krom görünümlü ön ızgaradaki 3 boyutlu kabartmalar da farların formuna devamlılık sağlayarak karakterde bütünlük sağlamaktan sorumlu. Yeni model, LED ön sinyal farlarıyla donatılan ilk Dacia modeli olarak lanse ediliyor. Bu teknoloji uzun far grubu dışında tüm aydınlatmalarda görüyoruz ki bu da kullanıcı deneyimini bir adım yukarıya taşıyor. Sandero ailesinden de tanıdık olduğumuz LED aydınlatmalar gece sürüşünü daha güvenli hale getirmede gayet başarılı. Gündüz farlarının sinyal verilme anında sarıya dönerek yön belirtmesi de Duster’ın dışarıdan bakıldığında daha dikkat çekici bir SUV olmasında önemli bir etken.


Makyajla birlikte fotoğraflarda gördüğünüz yeni jantlar da genel resimde büyük fark yaratanlar arasında. Artık marka imzası haline gelen “Y” formunun burada da kullanıldığını görüyoruz ki bu jantların da gerçek hayatta dikkat çeken bir yanı var. Her makyaj operasyonunda olduğu gibi Duster’ın operasyonunda da yeni renk seçenekleri listede. Lansman rengi olan ve bizim de test aracımızda karşımıza çıkan Arizona Turuncu, aracın havasını önemli oranda etkiliyor. Bununla birlikte siyah, gri ve mavinin marka içerisinde özel olarak kodlanan ve isimlendirilen toplamda 7 farklı renk seçeneğini Duster’da seçmek mümkün olacak.


Tasarımdaki son değişim ise arka tarafta. Spoiler’da revizyona giden Dacia mühendisleri bu sayede Duster’ın sürtünme direncinde ufak da olsa iyileşme sağlandığının vurgusunu yapıyor. Bu güncelleme aracın tüketimine de minimal bazda da olsa olumlu yansımalar yapmaktan sorumlu. Tasarımdaki bu değişimin etkileri bazı noktalarda eksikleri de barındırmıyor değil. Makyajla birlikte “keşke değişseydi” dediğimiz noktalardan birisi kapı kolları oldu. Hala ilk Duster’daki gibi olan bu kollar, modernleştirilmiş karaktere maalesef uyum sağlamıyor. Bunun dışında dış yapıda halihazırda radikal değişimler yapılmamış olması da tüm beklentilerimizi yeni nesile yönlendirmemize vesile oluyor. Makyajla birlikte ebatlarında bir değişim olmayan Duster’un baş-diz mesafesi ve 478 litreik bagaj hacmi gibi kullanım alanlarında farklılık söz konusu değil.