reklamı kapat

POPÜLER

Konfora geçiş arayışları; Dacia Duster incelemesi [EDC-Otomatik]

 - Güncelleme: 28 Ağustos 2021 23:31

BEKLENTİLERİ KARŞILAYAN KOKPİT ELEMANLARI

Makyajla birlikte iç yaşam alanında da konfor odaklı değişimler var. Yeni döşemeler, koltuk başlıkları ve hareketli ön kol dayamaya sahip yüksek orta konsol bizi karşılıyor. Üst donanımlar için konuşursak, Dacia’nın kullanıcıların en çok haşır neşir olacağı noktalar üzerinde çalıştığını rahatlıkla görüyoruz. Kol dayama (bu panelde 1,1 litrelik saklama alanı mevcut), kapı panelleri ve direksiyonda deri kaplama kullanılması bunun doğrudan bir kanıtı niteliğinde olmaya devam ediyor. Ön panelde çok fazla montaj noktası gerektirmeyen yekpare bölümlerin kullanılması da uzun vadeli kullanımlarda oluşacak trim sesini de minimuma indirecek gibi görünüyor.


Makyajın en büyük etkisini ise multimedya ekranda görüyoruz. 8 inçlik dokunmatik ekranıyla iki farklı bilgi-eğlence sistemi seçeneği bulunuyor. Sandero ailesinden de alışık olduğumuz sistemin arayüzünün kullanımı gayet minimal ve keyifli. Karışıklıktan uzak bu menüler arasında ihtiyacınız olan bölüme ulaşmanız, akıcı yazılımla birlikte sorunsuz olacak. Bu sistemle birlikte Android telefon kullanıcılarının çok memnun edecek kablosuz Android Auto desteği de geliyor. Telefonunuzu tamamen yansıttığınız bu destek sayesinde navigasyon, müzik, mesaj ve diğer bildirim yönetimlerinizi kolaylıkla yapabiliyor olmanız, Duster’da artırılan konforun belki de en çok hissedildiği noktalardan birisi olacak.


Ekrandan sürüş bilgilerinin yanı sıra 4×4 versiyonlarda yan eğim ölçer, eğim açısı, pusula ve altimetre gibi özelliklere de ulaşılabiliyor. Donanım seviyesine bağlı olarak dijital ekranlı otomatik klima, direksiyonda aydınlatmalı kumandalara sahip hız sabitleme, ısıtmalı ön koltuklar ve eller serbest kart sistemi de sunuluyor. Burada da araca anahtarsız giriş ve çalıştırma sağlayan desteğin kusursuz çalıştığını ve konfor elemanlarında yine üst sıraya yazmak konusunda hiç tereddüt etmediğimiz belirtmeden geçmeyelim. 1.500 TL’lik ek ücretle alınabilen ısıtmalı ön koltuklar da özellikle kış mevsimi için kullanıcılar için bir üst segment modellerden alıştığı deneyimi yaşamalarına olanak tanıyor.


Kokpitte hissettiğimiz en büyük eksik ise vites topuzu tarafında. Sandero’da da bizi üzen bu bölümde kullanıcıların vites konumunu anlamak için görebileceği bir ışıklandırma konulmaması bizce önemli bir eksik. Sürücü ekranından takip edilmesi gereken vites konumlarının özellikle gece sürüşlerinde yer yer problem yaratabilme potansiyeli söz konusu. Sürücü tarafındaki gösterge panelinde de bir değişim yapılmamış olması tüm bu iç değişimlerde “keşke” dedirttenler arasında. Analog göstergeler arasında konulanan bilgi ekranının en azından renkli bir panele geçişini bu makyajla birlikte görmek isterdik. Duster’ı LPG’li ECO-G versiyonunu satın alan kullanıcılar, yakıt tanklarının doluluğunu bu ekran üzerinden takip edebilecek.