reklamı kapat

POPÜLER

Konfora geçiş arayışları; Dacia Duster incelemesi [EDC-Otomatik]

 - Güncelleme: 28 Ağustos 2021 23:31

EDC ŞANZIMANININ SÜRÜŞE KATTIKLARI

Tüm bu parçaların ardından Duster’ın satışlarını doğrudan etkileyecek asıl yeni silahın otomatik şanzıman olduğuna şüphe yok. Renault grubunun pek çok modelinden tanıdığımız EDC, Duster’da 1,3 litrelik turbo benzinli motor kombinasyonuyla artık tercih listesindeki yerini alıyor. Şanzımanın karakteri öncesinde tamamlayıcısı olduğu motordan bahsetmekte fayda var. Renault-Nissan modellerinden bildiğimiz bu motor modellere göre değişmekle birlikte 160 beygir güce kadar esneyen performans aralığıyla karşımıza çıkıyor. Bu makinenin Duster’daki seviyesi 150 beygir güç ve 250 Nm tork oranında veriliyor. Duster bu motor ve EDC kombinasyonuyla birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını 9,7 saniyede tamamlarken maksimumda 199 km/s hıza çıkabiliyor ki bu rakamlar da aracın limitlerini düşündüğümüz hiç fena sayılmaz.


EDC şanzıman pek çok noktada ekonomi odaklı çalışma prensibine sahip. Volkswagen grubundaki DSG çift kavramaya göre en büyük farkı kuru kavrama tipinde olan bu ünitenin performansı aslında kardeş modellerinden farklı değil. Geçiş aralıkları büyük oranda sorunsuz olan EDC’nin şehir içi kullanımda tatmin edici olduğunu biliyoruz. Manuel kullanıma da olanak tanıyan bu şanzımanın yokuş aşağı inişlerde vites yükseltmeyerek motoru “bağırtma” eğilimi Duster’da da devam ediyor. Burada yer yer kullanıcı müdahalesinin gerektirdiğini söyleyebiliriz.


Uzun yol deneyiminde sollama yapmak istediğinizde ise beklentileri karşılayan geri dönüşler alıyorsunuz. Gaz pedalını sonuna kadar zorladığınızda komutu ani hızlanma olarak biraz geç de olsa algılayan şanzıman, devir göstergesinde 6.000 değerini gösteren ve ani hızlanma ihtiyaçlarını karşılayacaK bir performans eğiliminde. Söz konusu ekonomi olduğunda ise EDC kullanıcısını kesinlikle memnun edecek. 500 kilometrelik karma sürüşümüzde 7 litre dolaylarında gezdiğimiz Duster, şehir dışı uzun yol kullanımlarında 6 litreyi de gösteriyor. 50 litrelik bir depoyla gelen benzinli Duster, tam depoda 700 kilometreyi aşan menzil yapabileceğini bizlere gösterdi. Değer çok daha dikkatli kullanımda kullanıcı rekorlarını da beraberinde getirebilir.