reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes-AMG, otomobil sektörünü V8 motordan mahrum bırakmayacak

Mercedes-Benz, dört silindirli AMG hatasını geride bırakıyor

Adını açıklamak istemeyen bir üst düzey Mercedes-AMG yöneticisi, dört silindirli hibrit ünitenin başarısız olduğunu kabul etmişti.

2022 yılında C63 S E Performance modeliyle birlikte piyasaya sürülen 671 beygir gücündeki 2.0 litrelik dört silindirli PHEV ünite, yerine geçtiği çift turbo destekli V8 üniteden tam 100 beygir daha güçlüydü. Ancak bu ciddi güç artışı neredeyse hiç kimse tarafından olumlu karşılanmadı. Çünkü V8’in karakterine/sesine/hissiyatına kesinlikle sahip olmayan ve hibrit destek nedeniyle oldukça ağır olan motor, aktarıldığı kadarıyla rafa kaldırılıyor. Almanya’dan gelen haberlere göre şirket C63 PHEV’in üretimini önümüzdeki yıl sonlandıracak. Sızan bir iç yazışmaya göre yalnızca C63 PHEV değil, birçok dört silindirli AMG modeli 2026 model yılından sonra üretimden kaldırılacak. Adını açıklamak istemeyen bir üst düzey Mercedes-AMG yöneticisi, C63 ile kullanıma sunulan dört silindirli hibrit ünitenin başarısız olduğunu kabul etmişti. Müşterilerin ilgisini çekemediği kabul edilen bu kompleks motor, net olarak şirketin geleceğinde yer almıyor. AMG’nin gelecekteki içten yanmalı modellerinin ya E53’te kullanılan altı silindirli hibrit motorla ya da hâlen geliştirme aşamasında olan yepyeni bir düz kranklı V8 motorla donatılacağı ifade ediliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Şirketi bu konuda daha önce gündeme getiren gelişme, AMG’nin başındaki isim Michael Schiebe tarafından yapılan yeni açıklamalar olmuştu. Yeni bir V8 motor geliştirdiklerini ve bu motoru birçok otomobilde kullanacaklarını belirten Schiebe, yeni V8 ünitenin 48 voltluk hafif hibrit altyapıyla destekleneceğini, ancak tamamen hibrit yapının benimsenmeyeceğini ifade etmişti. Birçok kişiyi memnun edecek gibi görünen yeni ünite, çapraz düzlemli krank mili yerine düz düzlemli krank milini temel alıyor. Bu yapıda, krank mili üzerindeki pistonlar 180 derece aralıklarla yerleştiriliyor; bu kurulum, motorun daha tepkili ve yüksek devirli çalışmasını sağlıyor. Bu sistemin, daha agresif ses, daha yüksek devir ve daha fazla titreşimle etkileyici ya da “ruha sahip” bir sürüş deneyimi sunacağı aktarılıyor.

Mercedes-AMG gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu