reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes EQG

Mercedes EQG ilk niteliğinde batarya altyapısıyla geliyor

 - Güncelleme: 10 Nisan 2023 16:04

Seri üretim dinamiklerine adım adım yaklaşan Mercedes EQG için batarya tarafındaki yeni yatırımın ilk nimetleri kullanılacak.

Elektrifikasyon sürecinde geleceğin hamuruyla baştan yoğurulan efsanelerden birisi de Mercedes G-Serisi olacak. 2021 yılında “EQG” projesi üzerinden konsept olarak tanıtımı gerçekleştirilen proje için adım adım seri üretim sürecine yaklaşıyoruz. 2025 yılına kadar son kullanıcıya ulaşacak teknik niteliklerine kavuşup üretime taşınması beklenen Mercedes EQG için, mühendislik tarafında da yeni sınırlar keşfedilecek. Efsane haline gelmiş genlerin korunmasıyla üretime taşınacak olan modelin arazideki yetenekleri elektrikli altyapıyla desteklemesi adına bizleri ilk niteliğinde elemanlar bekliyor. Modelle ilgili gün yüzüne çıkan yeni bilgilerde, menzil tarafındaki beklentinin karşılanabilmesi adına bataryada ilk niteliğinde bir bileşene yer verileceği detayı dikkat çekiyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes EQG yeni teknolojinin test yatağı olacak

Mercedes’in 2019 yılında önemli bir işbirliğiyle yatırım yaptığı Amerika merkezli “Sila” şirketi, EQG’nin bataryasındaki kimyasal bileşenin arkasındaki isim olacak. “Titan Silicon” olarak lanse edilen bir kombinasyonla geliştirilecek bataryasıyla ilk olacak model, buna paralel olarak kendine az avantajlar barındıracak. Silikon temelli anot bileşeni sayesinde grafit tabanına göre 10 kat daha iyileşmiş enerji kapasitesinin yakalanabileceği bu aşamada dikkat çekenler arasında. Buna paralel olarak enerji yoğunluğunda da yüzde 40’a varan iyileşme söz konusu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Her şey planlandığı gibi giderse “Titan Silikon” malzemeli bataryalarda günümüz yapılarına göre aynı kapasitede yüzde 20 gibi daha iyi menzil yakalamak mümkün olacak. Batarya dolumunda da yüzde 10’dan yüzde 80’e daha düşük şarj hızlarında daki 20 dakika gibi bir sürede gelinebilecek. Yeni temelli kimyasal bileşen sadece menzil ve şarj değil, ağırlık tarafında da avantajlar getirebilir. Markaya göre aracın genel ağırlığında yüzde 15’e varan hafiflik sağlanabilecek. Batarya hücrelerinin kapladığı toplam alan da yüzde 20 oranında azalacak. Sila, silikon bazlı yapının üretim sürecinin de grafite göre yüzde 75’e kadar daha karbon salınımı getirdiğini vurguluyor. 2024’ün ikinci yarısı itibarıyla ticari kullanıma hazır hale getirilmesi beklenen yeni mimariyi kullanacak ilk isim EQG olacak. Bu da teknik niteliklerin sokaklara nasıl yansıması konusunda ilk deneyleri elektrikli G-Serisi üzerinden yapabileceğimiz anlamına geliyor.