reklamı kapat

POPÜLER

Netflix LOG Tasarım

Netflix, ikinci çeyrekte yine büyük sayıda abone kaybetti

Alanın lideri Netflix, biraz önce ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. Firma beklentisinin altında abone kaybetti.

Netflix, burada aktardığımız üzere 2022’nin ilk üç ayında 2021’in son üç ayına oranla 200 bin abone kaybetti. O zaman yapılan açıklamada şirketin abone kaybı ikinci çeyrekte tam 2 milyon seviyesine ulaşacak denilmişti. Ancak kayıp ikinci çeyrek sonuçlarında aktarıldığı kadarıyla 970 bin seviyesinde kaldı. Yani firma tahmin ettiğinden çok daha az abone kaybetti, bu açıdan genel olarak olumlu bir tablo çizdi. Bu bir sonraki çeyrekte de devam etmesi beklenen düşüşün arkasında sayıları artan güçlü rakipler, engellenmeye çalışılan hesap paylaşma ve özellikle fiyat artışları yer alıyor. Peki abone düşüşü nasıl önlenecek?

Bunun için CEO Reed Hastings çeyrek açıklamaları kapsamında “reklam destekli” daha ucuz abonelik paketini düşündüklerini aktarmıştı. Daha sonra ise eş-CEO Ted Sarandos konuşmuş ve paketin yüzde 100 kesin olarak geleceğini belirtmişti. Halihazırda satılan standart paketlere reklam koymayacak firma, reklamları sadece yeni gelecek pakete özel bırakacak ve bu sayede daha ucuz bir abonelik seviyesi sunabilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu rakiplerde uzun zamandır olan reklam destekli paket için geçtiğimiz günlerde Microsoft ile ortaklık kurulduğu duyuruldu. Microsoft’un reklam destekli paket özelinde kendilerine hem reklam hem teknoloji konusunda destek çıkacağını belirten Netflix, paketin halen ne zaman çıkacağını ise açıklamadı. Sadece bu konuda çalışmaların aktif olarak sürdüğü belirtildi. Netflix’in daha önce bu paket için Google tarafıyla da görüşmeler yaptığı ortaya çıkmıştı.

Bu arada bugün firmanın Animal Logic animasyon şirketinin satın almayı planladığı da aktarıldı.

Netflix hamlesi yanında bu da ilginizi çekebilir: Netflix’in son dönemdeki en popüler filmi