reklamı kapat

POPÜLER

2025 Nissan GT-R LOG Tasarım

Nissan, efsane “GT-R” ve “Z” rozetlerini öldürmeyecek

Dünyanın en önemli otomobil üreticileri arasında yer almaya devam eden Nissan, “GT-R” ve “Z” rozetlerini öldürmeyecek.

Spor otomobil dünyasının en ikonik rozetleri arasında yer alan “GT-R” ve “Z”, şirketin ABD’deki üst düzey ismi Ponz Pandikuthira tarafından yapılan açıklamaya göre geleceğe taşınacak. Bunun nasıl ya da ne zaman olacağı henüz tam olarak bilinmiyor ya da açıklanmıyor ancak firmadan önümüzdeki yıllarda yüzde 99 ihtimalle tamamen elektrikli yeni “GT-R” ve “Z” rozetli spor otomobiller gelecek. Mevcut GT-R’ların yakın sayılacak bir zamanda üretimden kaldırılacağını aktaran yönetici, Nissan’ın yeni GT-R için elektrikli tarafın biraz daha iyi hale getirilmesini beklediğine işaret ediyor. Elektrikli Formula araçlarının yarıştığı Formula E’nin yeni nesil GT-R’ın altyapısı için bir test platformu olduğunu söyleyen Pandikuthira, yeni modelin de gündelik kullanılabilen ancak istendiğinde piste çıkarılabilen bir araç olacağını dile getiriyor. Mevcut elektrikli spor araçların ağır olduğunu düşünen (Batarya paketleri halen çok ağır) ve bu konuda da bir ilerleme bekleyen marka, yeni GT-R için buradaki Hyper Force konseptinden ilham alabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Eğer kaçırdıysanız geçtiğimiz haftalarda yukarıda görebileceğiniz 2025 Nissan GT-R modeli görücüye çıkarılmıştı. R35 jenerasyonunun son üyesi olduğu iddia edilen araç, üzerinde geçmek adına mekanik olarak devasa yenilikler taşımıyor. Aracın sadece Premium Edition T-Spec ve Track Edition sürümlerinde daha önce Nismo Special Edition’a özel olan, yüksek hassasiyet ile ağırlık dengeli piston segmanları, biyel kolları ve krank milleri yer alıyor. 3.8-litrelik V6 motoruyla standart olarak halen 565 beygir güç getiren 2025 GT-R, Premium Edition sürümünde artık “Mavi Cennet” adı verilen mavi renkli iç döşeme ile alınabiliyor.

Kokpit alanında dikkat çekecek bir yenilik yer almayan ancak çoğu kişiye göre buna gerek de olmayan araç, istenirse yeşil ve daha geleneksel yapıda kırmızı / siyah döşemeyle de satın alınabiliyor. Satın alanlara haziran ayında teslim edilmeye başlanacak yeni GT-R, Japonya’da yaklaşık olarak 97 bin dolardan (¥14,443,000) başlıyor. 600 beygir güç sunan en üstteki GT-R Nismo Special Edition sürümü içinse yaklaşık 207 bin dolarlık (¥30,613,000) bir fiyat açıklanıyor. Modelden toplamda 1.500 adet üretileceği aktarılıyor ancak bu henüz Nissan tarafından doğrulanmış değil.

Nissan GT-R ve Z yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu