reklamı kapat

POPÜLER

Periscope canlı yayınlarında reklam dönemi

Periscope eski popülaritesini kaybetmiş durumda zira canlı yayınlar artık Facebook ve Instagram gibi daha fazla kullanıcı kitlesine sahip platformlarda yapılıyor. Fakat buna rağmen Periscope’u kullanan hatrı sayılır bir kitle de mevcut.Platformla ilgili yaşanan bir gelişme, işte Periscope’un bu kitlesini epey rahatsız edecek gibi görünüyor. 

Platformun sahibi olan Twitter, videolardan gelir elde etmek için reklam sistemini devreye almaya hazırlanıyor. Böylece Periscope’un önde kalan yayıncılarının videolarında reklamlar gösterileceği belirtiliyor. Reklamların hem canlı yayınlarda hem de arşivlenmiş videolarda karşımıza çıkacağı açıklananlar arasında yer alıyor. Reklamlardan hem Periscope’un hem de yayıncıların gelir elde edeceği söyleniyor. Dolayısıyla bu gelişmenin büyük yayıncılar adına olumlu olduğunu söylemek mümkün.

Reklamlar ilk aşamada yalnızca büyük yayıncılar için bir gelir kaynağı olacak olsa da gelecekte bu durum değişebilir. Zira ileride normal kullanıcıların videolarında da reklamların kullanılacağı ve böylece reklam gelirlerinin kullanıcı ve Periscope arasında paylaşılacağı söyleniyor.

Açıklananlara göre yayınlanacak olan reklamların süresi değişiklik gösterecek. Bazı kısa reklamlar geçilemeyecekken uzun süreli reklamların belirli bir sürenin ardından geçilebileceği belirtiliyor. Elbette bu özellik yalnızca yayın izleyen kullanıcıların pek hoşuna gitmeyecektir. Ancak içerik üretmeyi düşünen ve bundan gelir elde etmek isteyenleri Periscope’a çekeceği açık.