reklamı kapat

POPÜLER

Peugeot 408

Peugeot 408 için elektrikli versiyon hazırlıkları; işte masadaki rakamlar

 - Güncelleme: 06 Ekim 2022 12:18

Markanın yeni dönemindeki önemli isimlerden olacak Peugeot 408, elektrikli versiyonuyla yeni kulvarda da söz sahibi olacak.

Peugeot’nun uzun süre sonra ürün gamına eklediği yeni modeli 408, bu yılın en dikkat çeken SUV’lerinden biri olmayı başardı. Coupe formlu çizgilerin markanın son tasarım diliyle başarılı birlikteliğinden doğan yeni 408 için 7 yıllık bir geliştirme süreci olması da dikkat çekiyor. İlk aşamada geleneksel ve hibrit motorlarla tercih edilebilecek olan Peugeot 408, kısa süre içerisinde tamamen elektrikli versiyonuna da kavuşacak. Önümüzdeki yıl ürün gamına ekleneceği açıklanan e-408, Fransız üreticinin geçtiğimiz süreçte açıkladığı elektrifikasyon hedeflerinde de büyük rol oynayacak


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Elektrikli Peugeot 408 için beklentiler

Geride bıraktığımız eylül ayında 308 ailesinin elektrikli versiyonlarını lanse eden Peugeot’nun, 408 için de buradaki formülü temel alması bekleniyor. Bu çerçeveden baktığımızda araçta 54 kWh kapasiteli bir bataryaya yer verilmesini bekliyoruz. Peugeot’nun kendi içerisinde formüllediği pakette; yüzde 80 nikel, yüzde 10 magnezyum ve yüzde 10 kobalttan oluşan bir kombinasyon var. Peugeot’ya göre bu yeni formül verimliliğe hissedilir katkı sağlıyor.

Peugeot 408 SUV

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

100 kW’a kadar hızlı şarj desteği sunan bataryayı yüzde 20’den yüzde 80 seviyesine getirmek 25 dakikanın altında sürüyor. Menzil değeri ise 400 kilometrenin üzerinde. Motor tarafında tek bir ünitenin kullanıldığı bir tablo masada. 156 beygir güç ve 260 Nm tork değerleri üreten bu motor, elektrikli 208’e göre 22 beygir daha yukarıda konumlanıyor. Peugeot’nun e-308 üzerinden sunduğu bu değerleri e-408 için bir katman daha yukarıya taşıma ihtimalini de yine göz önünde bulundurmakta fayda var.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ailenin motor seçenekleri ise şimdilik benzinli ve hibrit üzerine şekilleniyor. Giriş seviyesinde konumlanan 1,2 litrelik PureTech ünite 130 PS’lik güç ve 8 kademeli otomatik şanzımanla geliyor. Hibrit tarafta ise 1,6 litrelik benzinli motorun merkezinde iki farklı seçenek söz konusu. 180 beygir ve 225 beygir olmak üzere tercih edilebilen şarj edilebilir hibritlerin elektrik menzili ise 60 kilometre olarak veriliyor. Her iki şarj edilebilir hibrit versiyon da lityum-iyon batarya ile 12,4 kWsa şarj kapasitesine ve 102 kW güce sahip. Şarj işlemi standart olarak 3,7 kW şarj cihazı ve isteğe bağlı 7,4 kW tek fazlı şarj cihazı ile gerçekleştiriliyor. 7,4 kW’lik Wall Box ya da tek fazlı şarj cihazı ile tam kapasite yaklaşık 1 saat 55 dakika sürerken, 3,7 kW’lik şarj cihazı ile tam şarj yaklaşık 3 saat 50 dakika sürüyor. Standart prizde ise tam şarj süresi yaklaşık 7 saat 30 dakika olarak veriliyor.