reklamı kapat

POPÜLER

renault

Renault-Nissan-Mitsubishi’den yeni bir rekor

Renault-Nissan-Mitsubishi, son altı ayda satışlarını yüzde 5,1 artırarak,5 milyon 538 bin 530 satış adedine ulaşarak bir rekora imza attı.

SUV, crossover, pickup, sıfır emisyonlu elektrikli ve elektrikli hibrit modeller dahil olmak üzere ürün segmentlerinde yoğun müşteri talebi gerçekleşti. Renault, Clio, Captur ve Scenic ile satışlarını artırırken; Dacia yarıyıl satış rekoru kırdı. Nissan’ın Note, Serena, X-Trail ve Qashqai modelleri yoğun talep gördü. Mitsubishi Motors’un satış adetleri ise yeni Eclipse Cross ve XPANDER ile artış kaydetti.

Renault ve Nissan elektrikli araç segmentinde büyük bir talep artışı gerçekleşti. ZOE ile Avrupa elektrikli otomobil pazarındaki yüzde 21,9’luk pazar payını koruyan Renault, elektrikli hafif ticari araç pazarındaki yüzde 38 olan pazar payını Kangoo Z.E. ile sürdürdü. Nissan Leaf, 18 binden fazla satış adedi ile yılın ilk yarısında en çok satan elektrikli otomobil oldu ve 47 binin üzerinde gerçekleşen elektrikli otomobil satışına katkıda bulundu. Mitsubishi Motors, PHEV SUV segmentindeki pazar liderliğini hibrit Outlander talepleri ile devam ettirdi.

Renault-Nissan-Mitsubishi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn, “İttifak şirketlerimiz, markalarımızın rekabetçi ve cazip teklifleri ile birçok pazarda satış adetlerini artırmaya devam ediyor. 2018’in ilk yarısındaki bu güçlü satış performansı, İttifak 2022 planımızdaki öngörümüzü gerçekleştirdiğimizi gösteriyor.” dedi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Üçlü ortaktan satışla ilgili öngörü

Renault-Nissan-Mitsubishi, altı yıllık planı kapsamında 2022 yılı sonunda yıllık 14 milyondan fazla satış öngörüyor. Bu rakam, 2017’de ittifak şirketlerinin gerçekleştirdiği 10,6 milyon satış adedinden yüzde 30 daha fazla. Plan, ortak platform ve motor kullanımı dahil olmak üzere üye şirketler arasında işbirliğini ve otonom sürüş alanlarındaki teknolojik yenilikleri paylaşmayı hedefliyor.

İlginizi çekebilir

2018 Dacia Duster üretim sürecine tanık olun