reklamı kapat

POPÜLER

linkedin-china

Sansür riskini göze alan LinkedIn Çin’e giriş yaptı

 - Güncelleme: 21 Mart 2015 00:43

İş dünyasının tercih ettiği en popüler sosyal ağlardan biri olan LinkedIn, Çin‘de uzun bir süredir İngilizce sitesiyle yayın yapmasının ardından bu ülke için bir yerelleştirme yapmaya karar verdi. Çin’deki kullanıcılarına daha yerel bir hizmet verebilmek amacıyla başlattığı bu dönüşümle sadeleştirilmiş Çince sitesinin beta versiyonunu kullanıma sunan LinkedIn bu bağlamda Çinli şirketlerle de iş birliği yapıyor.

Çin’de şu anda 4 milyon kişi tarafından kullanılan LinkedIn’in yerel versiyonunun 140 milyon kullanıcıya hitap etmesi bekleniyor.

LinkedIn’in web sitesini Çince olarak hazırlayıp yayına açması ülkedeki pazar payını arttırması açısından bir kolaylık gibi görülse de madalyonun diğer yüzünde Çin’in sansürlerle dolu bir geçmişe sahip yönetim anlayışının sonunda LinkedIn’i de vurma tehlikesi bulunuyor. Söz konusu endişeleri gidermek adına bir açıklama yayınlayan LinkedIn CEO’su Jeff Weiner, web sitelerinin ifade özgürlüğünü güçlü bir biçimde desteklediğini ve devlet sansürüne de karşı olduklarını ifade etti. Çin’e, bu ülkenin anadilinde yayın yaparak giriyor olmalarının bazı soru işaretlerinin oluşmasına neden olduğunun farkında olduklarını söyleyen Weiner, nihayetinde bunun doğru bir karar olduğuna inanmaya devam ettiklerini sözlerine ekledi.

Çin’deki faaliyetlerinin şeffaflığı konusunda güvence veren Weiner, LinkedIn’in gelişiminin dünyanın her yerindeki kullanıcıları için olduğu gibi Çin’deki kullanıcılarına da destek vermeye devam edeceğini belirtti.

Sadeleştirilmiş Çince‘nin web sitenin kullandığı dillerin arasına eklenmesiyle LinkedIn’in desteklediği dil sayısı 22’ye ulaşmış oldu.