Çevrimiçi müzik dünyasının lideri olmaya devam eden Spotify, yapay zekâ sistemleri için büyük müzik şirketleriyle iş birliği gerçekleştirdi.
Spotify, Sony Music Group, Universal Music Group, Warner Music Group’un yanı sıra, bağımsız lisans ajansı Merlin ve dijital müzik şirketi Believe ile iş birliği yaptığını açıkladı. Bu iş birliğinin arkasında, Spotify’a eklenecek yapay zekâ sistemlerinin sanatçıların haklarını koruyacak ve etik ilkelere bağlı kalacak şekilde geliştirilmesinin istenmesi yer alıyor. Yapay zekâ sistemleri ve yapay zekâ temelli ürün geliştirme sürecine önemli yatırımlar yaptığını belirten şirket, büyük müzik şirketleriyle iş birliği yaparak yapay zekâ ürünleri üzerinden sanatçıları karşısına almak istemiyor. Konu hakkında bir açıklama yapan eş başkan Gustav Söderström şu ifadeleri kullandı: “Yapay zekâ, akıllı telefondan bu yana yaşadığımız en büyük teknolojik değişim ve müziğin nasıl üretildi ile deneyimlendiğini daha şimdiden kökten değiştiriyor. Spotify olarak bu geleceği müzik endüstrisiyle el ele, açık ilkeler ve sanatçılara duyduğumuz derin saygı çerçevesinde şekillendirmek istiyoruz. Tıpkı korsanlık dönemlerinde yaptığımız gibi.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce Spotify’ın kurucusu ve CEO’su Daniel Ek’in görevinden ayrılacağını açıklaması çok ses getirmişti. 1 Ocak 2026’dan itibaren şirketin yönetim kurulu başkanlığına geçecek olan Ek’in yerini, Spotify’ın eş başkanları Alex Norström ve Gustav Söderström (çift CEO olarak) üstlenecek. Bu sürpriz gelişme hakkında bir açıklama yapan Ek, “Başkan olarak artık vaktimin çoğunu uzun vadeli strateji, sermayenin doğru şekilde yönlendirilmesi, regülasyonlarla ilgili çalışmalar ve Spotify’ın önümüzdeki on yılını belirleyecek kararlara ayıracağım. Yeni dönemde Gustav ve Alex bana rapor vermeyi sürdürecek, biz de yönetim kurulumuzla birlikte yakın bir şekilde çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.
Spotify daha önce Türkiye merkezli bir gelişmeyle gündeme gelmiş, şirkete Rekabet Kurumu yeni bir soruşturma başlatmıştı. Soruşturma hakkında yapılan resmi açıklama şöyle olmuştu: “Müzik sektöründe son yıllarda hız kazanan dijital dönüşüm, dinleyicilerin abonelik ücreti ödeyerek ya da reklam izleyerek istedikleri şarkıya anında ulaşabildikleri çevrim içi müzik platformlarını günlük yaşamımızın önemli bir parçası haline getirdi. Alışkanlıklarımızı köklü biçimde değiştiren bu platformlar, müzik endüstrisindeki rekabet dinamiklerini de etkiledi. Rekabet Kurulu, çevrim içi müzik akış hizmetleri pazarında faaliyet gösteren Spotify hakkında soruşturma açılmasına karar verdi. Soruşturma iki temel iddia üzerine yoğunlaşacak: 1) Ayrımcılık iddiası. Spotify’ın müzik eserlerini çalma listelerine ekleme, sıralama, görünürlük ve öneri algoritmalarında hak sahipleri arasında ayrım yapıp yapmadığı incelenecek. 2) Yıkıcı fiyatlama iddiası. Spotify’ın Türkiye’de belirlediği abonelik fiyatlarının, rakiplerinin veya müzik eserleri üzerindeki hak sahiplerinin pazardaki faaliyetlerini zorlaştıracak şekilde düşük belirlenip belirlenmediği de soruşturma kapsamında incelenecek.