reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen Golf

Türkiye, Volkswagen’in Avrupa’da en çok satış yaptığı beşinci ülke oldu

Resmî olarak yapılan açıklamaya göre Türkiye, Volkswagen’in Avrupa’da en çok satış yaptığı beşinci ülke oldu.

Taylan Özgür Dil tarafından paylaşılan habere göre Türkiye, İspanya gibi büyük pazarları geride bırakarak Volkswagen’in Avrupa’da en çok satış yaptığı beşinci ülke oldu. Bu konuda yaptığı açıklamada, “Türkiye pazarının büyümesi bunu tetikledi. Avrupa’da ilk kez 5. ülke konumuna geldik. İspanya gibi büyük pazarları geçtik. Bunun gelecekte çok pozitif yansımaları olacaktır” ifadelerini kullanan Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, aynı dönemde globalde de Türkiye’nin ilk 10 pazar arasına girdiğini belirtti. Bottaro ek olarak şunları söyledi: “Geçen yılı 75 bin adetle kapatmıştık. Yılın son 2 ayında bu rakamın üzerine çıkmayı ve yılı 80 bin adet seviyesinde satışla yine güçlü bir sırada tamamlamayı hedefliyoruz.” dedi. Elektrikli taraf için, “Elektrikli araç payımızın bu seviyede kalmasının tek nedeni yeterli üretim alamamamız. AB’deki emisyon hedefleri üretimi Avrupa’ya kaydırıyor. Türkiye’ye daha fazla üretim tahsis edilse elektriklide çok daha yüksek pay elde ederiz. Satış yaptığımız hiçbir segmentte performans sorunu yok; mesele tamamen üretim erişimi.” açıklamasını yapan Bottaro, “Polo markaya giriş modelimiz ve segmentinin en güçlü otomobili. Önemli bir müşteri kitlesi var. Bu yüzden Polo’yu Türkiye’de tutmak için fabrikayla birlikte fiyat üzerinde yoğun şekilde çalışıyoruz” dedi. Bottaro, yeni T-Roc’ın Türkiye’ye şubat ayında getirileceğini de ifade etti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bundan önce Volkswagen Golf için 2026’nın sonunda 136 ve 170 beygir güçlerinde iki farklı yeni hibrit motor seçeneğinin sunulacak olması dikkat çekmişti. Bu versiyonlar plug-in yapıda olmayacak yani harici şarj gerektirmeyecek. Yeni T-Roc’ta da kullanılan bu temelde 1.5 litrelik turbo destekli içten yanmalı motor, elektrik motoru ve arka koltukların altına konumlandırılan yüksek voltajlı lityum iyon batarya bir araya getirilecek. Bu sayede kısa da olsa tamamen elektrikli sürüş imkânı sunulacak. Elektrik ve içten yanmalı motorların birlikte çalıştığı kombine aktarımın da mümkün olduğu kurulumun merkezinde yedi vitesli çift kavramalı şanzıman yer alacak. Bu konuda Autocar’a açıklama yapan şirket sözcüsü, “Volkswagen olarak müşterilerin elektrikli araçların sunduğu sessizliği ve tasarrufu istediğini ancak şarj altyapısıyla/süreciyle uğraşmak istemediğini görüyoruz. Bu yeni hibrit sistemler hem elektrikle sürüş imkânı sunuyor hem de hafif hibrit modellerden daha iyi yakıt ekonomisi sağlıyor. Üstelik benzinli modellerdeki hızlıca yakıt doldurarak yola devam etme rahatlığını da kaybetmiyorsunuz.”

Volkswagen haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli