reklamı kapat

POPÜLER

Ford E-Tourneo Custom

Türkiye’de üretilecek Ford E-Tourneo Custom tanıtıldı

 - Güncelleme: 22 Kasım 2022 16:20

Pro ailesinin yeni üyesi olan Ford E-Tourneo Custom, elektrifikasyon dönüşümünün önemli oyuncularından birisi olacak.

Ford cephesinini ticari araç departmanı Pro’da elektrifikasyon adımları hız kesmeden devam ediyor. Otosan’ın Avrupa’da merkezde olduğu operasyon için ailenin bir diğer üyesi daha yıl bitmeden karşımıza çıkarıldı. Geçtiğimiz mayıs ayında lansmanı gerçekleştirilen yeni e-Custom’ın ardından E-Tourneo Custom da artık karşımızda duruyor. Uzun yıllardır çok amaçlı minibüs serisine öncülük eden Tourneo serisinin tam elektrikli gelişmiş güç aktarma sistemine sahip olan ve Ford Otosan Kocaeli fabrikalarında üretilecek yeni nesil Ford E-Tourneo Custom modeli tüm detaylarıyla lanse edildi. 2024 yılında Avrupa pazarına sunulacak dört yeni tam elektrikli Ford Pro modelinden biri olan E-Tourneo Custom, sekiz kişiye kadar konforlu koltuk kapasitesiyle ve ferah iç mekanıyla hem kişisel kullanıcıları hem ticari müşterileri hedefliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ford E-Tourneo Custom teknik özellikleri

Van, Kombi, Kombi Van ve Minibüs gövde stilleriyle sunulacak E-Tourneo Custom’da yeni model raylı koltuklarla esnek kullanım imkanını da getiriyor. Bunun yanında otomatik elektrikli kayar yan kapılar, B&O ses sistemi, 2 dijital kart anahtar, panoramik cam tavan ve eğimi ayarlanabilen yenilikçi bir direksiyon simidi gibi detaylar da konfor tarafında belirleyici etmen olacak. Bağımsız arka süspansiyonun standart olarak geldiği ürün gamında, elektrikli sürüşe özel optimize edilmiş şasi mimarisi, sessiz çalışma karakteriyle birlikte E-Tourneo Custom’da sürüş konforu yepyeni bir boyuta taşıma iddiasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Markanın Amerika’da sunduğu ve kısa sürede ciddi bir başarı yakalayan F-150 Lightning pick-up ile aynı 74 kWh kullanılabilir kapasiteli batarya burada da karşımıza çıkıyor. Yüksek yoğunluklu batarya hücresi teknolojisinden ve 160 kW elektrik motorundan yararlanan E-Tourneo Custom’da tek pedallı sürüş modu da geliyor. Batarya tarafında sunulan 125 kW DC hızlı şarj desteğiyle yaklaşık 41 dakikada yüzde 15-80 oranında şarj edilebiliyor. E Tourneo Custom’ın şarj profili hızlı şarjları desteklemek için ön enerji yüklemesi yapabiliyor. Sistemin laboratuvar testlerinde 125 kW’lık bir şarj cihazı kullanarak sadece 5 dakikada yaklaşık 38 km menzil sağlaması da dikkat çekiyor. E-Tourneo Custom, 2,000 kg maksimum çekme kapasitesi sunabilecek. Tourneo Custom, Ford’un en yeni ve ileri sürücü destek sistemlerinden oluşan kapsamlı bir paket sunuyor. Şerit Ortalama özellikli Akıllı Adaptif Hız Kontrolü,10 Geri Fren Asistanı, Tam Aktif Park Asistanı ve şehirde daha kolay manevra için aracın çevresinde geniş görüş sunan 360 derece kamera sistemi gibi bazı özellikler bu modelde ilk kez kullanılıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tourneo Custom hibrit ve dizel olarak da tercih edilebilecek

Ürün gamında elektrik dışında hibrit ve dizel üniteler de kullanıcılara sunulacak. Yeni Tourneo Custom PHEV, uzun yolculuklarda verimli 2,5 litre Atkinson döngülü benzinli motorun esnekliğini sunmak için paralel bir hibrit sistem kullanıyor. Sistemin parçası olan elektrikli motor ve 11,8 kWh kullanılabilir batarya paketiyle 50 kilometreden uzun menzille şehirlerin sıfır emisyon bölgelerinde saf elektrikli sürüş mümkün oluyor. Ford, Tourneo Custom’ı elektrikli güç aktarma sistemlerinin yanı sıra 136 PS, 150 PS veya 170 PS güce sahip en yeni nesil EcoBlue dizel motor ve yeni yüksek verimli sekiz vitesli otomatik şanzıman veya altı vitesli manuel şanzıman seçenekleriyle sunacak.

Yeni Tourneo Custom ayrıca dört tekerlekten çekiş seçeneğini tanıtarak her türlü hava koşuluna uygun araç arayan müşterilerin ve kamp alanlarına, plajlara ve arazilere erişmek isteyen araç sahiplerinin güvenini artırıyor. Sistem, torku elektronik bir kaplin aracılığıyla akslar arasında akıllı bir şekilde dağıtırken ayarlamalar 20 milisaniyeden kısa sürüyor. Bu sistem 136 PS ve 170 PS EcoBlue dizel motorlu ve otomatik şanzımanlı araçlar için sunuluyor. Daha fazla çekişe ihtiyaç duyan ama manuel şanzımanı tercih eden araç sahipleri 136 PS ve 150 PS EcoBlue dizel motorlarda mekanik sınırlı kaydırmalı diferansiyeli tercih edebiliyor. Tüm motor seçenekleri son derece rekabetçi çekme kapasitesine sahip. Dizel motorlu modeller 2.500 kilograma kadar frenli römork ağırlığını çekebiliyor. Bunun dışında yeni bir geri çekilebilir çeki çubuğu opsiyonel olarak sunuluyor, kullanılmadığı zaman yerine itilerek görülmemesi sağlanabiliyor.

İlgili video

Yeni E-Transit Custom