reklamı kapat

POPÜLER

Volvo

Volvo yine öncüler arasında; emisyon hedefleri beklentinin ötesine geçiyor

Elektrik dönüşümünde ciddi yatırımlar yapan Volvo, tarih odaklı belirlenen karbon emisyon hedeflerinin de ötesine geçiyor.

Volvo ve stratejik iştiraki Polestar, filo emisyonlarını, Avrupa Komisyonu düzenlemelerine göre belirlenen 2020 ortak CO2 hedeflerinin ötesinde azaltacaklarını bildirdi. Bu durum, her iki şirketin elektrifikasyona odaklanma stratejilerinin güvenilirliğini daha da fazla artıracak. Birliktelik olarak, Avrupa Komisyonu tarafından uygulanan havuz sistemine uygun bir biçimde, Ford ile ortak bir havuz oluşturdu ve fazla CO2 emisyonlarını Ford’a ve potansiyel diğer otomobil üreticilerine sundu. Anlaşmadan elde edilen gelir, yeni yeşil teknoloji projelerine yatırılacak.

Volvo XC40 Recharge elektirkli otomobil

Volvo için gelecek tamamen elektrikli

Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan marka CEO’su Håkan Samuelsson; “Grup için gelecek elektrikli; Şirketimizi somut adımlara bu geleceğe doğru dönüştürüyoruz. CO2 azaltma hedeflerimizi aştığımızı görmekten memnunum. Bu sonuç bize, stratejimizin hem işimiz hem de gezegenimiz için doğru olduğunu gösteriyor.” ifadelerine yer verdi. İsveçli üretici tamamen elektrifikasyonu taahhüt eden ilk otomobil üreticisi ve ürün yelpazesindeki her modelde bir elektrikli hibrit seçenek sunan tek marka. Şirket ayrıca, teslimatları bu yıl başlayacak olan XC40 Recharge ile başlayarak önümüzdeki yıllarda bir dizi tamamen elektrikli model tanıtmaya hazırlanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu arada Polestar, bu yılın başlarında tamamen elektrikli Polestar 2 modelini teslim etmeye başladı; Elektrikli otomobil pazarındaki varlığını artırmaya devam ederken hızla Avrupa’nın en önde gelen elektrikli otomobil markalarından biri haline geldi. Volvo’nun elektrifikasyon stratejisi, şirketin 2040 yılına kadar iklim-nötr olma hedefine yönelik tüm operasyonlarında ve ürünlerinde karbon emisyonlarını ele alan, kapsamlı bir iklim planının sadece bir parçasını oluşturuyor. Plan, elektrifikasyon yoluyla egzoz borusu emisyonlarını ele almanın ötesine geçiyor; şirket ayrıca üretim ağında, tedarik zincirinde ve ayrıca malzemelerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımı gibi yöntemlerle karbon emisyonlarıyla mücadele ediyor.
Şirket, 2040 vizyonuna doğru ilk somut adım olarak 2018 ve 2025 yılları arasında otomobil başına yaşam döngüsü karbon ayak izini yüzde 40, egzoz emisyonlarını ise yüzde 50 azaltmayı hedefliyor.

İlginizi çekebilir

Precept projesi gerçek oluyor