reklamı kapat

POPÜLER

Volvo

Volvo; “karbon emisyonlarıyla birlikte maliyetlerde de tasarruf sağlayacağız”

Karbon nötr olma yolunda önemli hamleler atan Volvo, 2040 yılına kadar koyduğu hedefler için geri dönüşüm ve tekrar kullanılabilirlik üzerine yoğunlaşıyor.

Geleneksel üreticiler arasında tamamen elektrikli dönüşüm hedefini ilk açıklayanlardan birisi olan Volvo, ürün gamıyla birlikte karbon emisyon hedeflerini de geliştiriyor. Bu konuda faaliyet gösterdiği tüm operasyonlar için önemli ortaklık hamlelerini hayata geçirmek konusunda da kararlı olan İsveçkş üretici, döngüsel iş ilkelerini kullanarak 2025 yılına kadar yılda 1 milyar SEK tasarruf sağlamayı ve karbon emisyonlarını 2,5 milyon ton azaltmayı hedefliyor. 2040 yılına kadar karbon nötr bir işletme olmayı hedefleyen Volvo, çelik ve alüminyum gibi emisyon açısından ağır malzemeler için kapalı malzeme döngüleri oluşturuyor. Şirket, ayrıca bu parçaları yeniden üretecek, onaracak, yeniden kullanacak ve yenileyecek.

Volvo iklim planı ve sürdürülebilirlik hedefleriyle öncüler arasında

Çalışmalarla ilgili açıklamalarda bulunan markanın Küresel Sürdürülebilirlik Başkanı Anders Kärrberg; “Volvo, otomobil endüstrisindeki en iddialı iklim planlarından birine sahip. Hedeflerimize ulaşmak istiyorsak, döngüsel ekonomiyi kucaklamamız gerekiyor. Bu, yaptığımız her şeyi yeniden düşünmemizi gerektiriyor. Sürdürülebilirliği çalışma şeklimize entegre etmeye odaklanıyoruz ve bunu güvenlik bizim için ne kadar önemliyse o kadar önemli hale getiriyoruz.” ifadelerine yer verdi.

Şirketin buradaki temel hedeflerinin başında kaynak verimliliğine odaklanmak var. Plan, malzeme ve bileşenlerde yaratılan değeri yaşam döngüsü boyunca mümkün olduğu kadar uzun süre korumak ve otomobil kullanımını optimize etmek ve tüm süreçlerdeki israfı ortadan kaldırmak üzerine kurulu. Bu hamleler uzun vadede finansal tasarruflara ve yeni gelir akışlarına yol açacak ve çevresel etkimizi önemli ölçüde azaltacak.

Volvo temel aksamları yeniden üretiyor

Volvo, malzemeyi daha iyi kullanmak ve emisyonları azaltmak için vites kutuları ve motor gibi parçaları yeniden üretiyor. Markanın açıkladığı verilere göre 2020’de yaklaşık 40.000 parçanın yeniden üretilerek yaklaşık 3.000 ton CO2 emisyonu tasarrufu sağlandı. 2025 yılına kadar yeniden üretim işinde bugünden iki kat fazla sonuç almayı hedefleyen şirket, değerli malzemelerin dolaşımda tutulmasını sağlamak için geçen yıl üretim atığının yüzde 95’ini geri dönüştürdü. Bu, yaklaşık 640.000 ton CO2’nin oluşumunu önleyen 176.000 ton çelik içeriyordu.

Aküler de dönüşümün önemli bir ayağını oluşturuyor

Volvo, tedarikçileri ve ortaklarıyla birlikte, yüksek voltajlı aküler için ikinci hayat uygulamalarındaki potansiyeli araştırıyor. Buna en güncel örnek, otomotiv endüstrisindeki pilleri yeniden kullanan İsveç Stena Geri Dönüşüm Grubu şirketlerinden BatteryLoop ile yapılan iş birliği. Volvo ve BatteryLoop güneş enerjisiyle çalışan bir enerji depolama sistemi için elektrikli Volvo otomobillerinin pillerini kullanıyor. Sistem Nisan ayından itibaren, İsveç hijyen ve sağlık firması Essity’nin Göteborg dışındaki merkezinde, elektrikli otomobiller ve elektrikli bisikletlerin şarj istasyonlarına güç sağlayacak.

Volvo ayrıca, İsveçli temiz teknoloji şirketi olan Comsys AB ve bir Avrupa enerji şirketi olan Fortum ile ticari bir pilot projede yer alıyor. Fortum’un İsveç’teki hidroelektrik tesislerinden birinde tedarik esnekliğini artırmayı ve aynı zamanda elektrikli otomobil aküleri için ikinci bir hayata katkıda bulunmayı hedefliyor.

İlginizi çekebilir

Precept projesi gerçek oluyor