reklamı kapat

POPÜLER

Audi slogan

“Vorsprung durch Technik”; Audi’nin efsane sloganı 50 yaşında

 - Güncelleme: 12 Temmuz 2021 20:37

Audi markasının bir kimliği haline gelen “Vorsprung durch Technik” sloganı için 50. yıl dönümü için kutlamalar yapılıyor.

Audi’nin dünyaca ünlü sloganı, başlangıcından yarım yüzyıl sonra bile dikkat çekici özelliğinden hiçbir şey kaybetmeden yollarda karşımıza çıkmaya devam ediyor. Sloganın 50. Yılı nedeniyle Audi, elli yılı aşkın süregelen “Vorsprung durch Technik” söyleminin bir slogandan çok daha öte anlam taşıdığını, şirketin geleceğe yönelik yaklaşımının bir ifadesi olduğunu gösteriyor. 50 yıl öncesinde hayata geçmesine rağmen, bu süreçte markanın yaşadığı tüm yeniliklerin ve gelişmelerin, tüm reklamlarda kullanılması sürekliliği, “Vorsprung durch Technik”in en önemli başarısı. Slogan, markanın kilometre taşı olarak adlandırılabilecek tüm gelişmelerinde yer aldı.

Audi sloganının doğuş hikayesi

1969 yılında Ingolstadt merkezli Auto Union GmbH ile Neckarsulmer kökenli NSU Motorenwerke’nin birleşmesiyle Audi NSU Auto Union AG hayata geçirildi. Yeni şirketin model yelpazesinde, hava soğutmalı motora sahip, arkadan itişli NSU Prinz serisi, su soğutmalı dört silindirli motorlara sahip, önden çekişli Audi 60 ve Audi 100 ve rotary-döner motora sahip, fütüristik tasarımıyla dikkat çeken NSU Ro 80 öne çıkıyordu. 1970 yılında, NSU reklam departmanından Hans Bauer, yeni şirketin model yelpazesinin son derece teknolojik çeşitliliğe sahip olmasının rekabette bir avantaj olacağından hareket ederek, bunu kurumsal bir mesajla iletme fikrini ortaya attı. Ve bugün dünyanın tanıdığı slogan ilk kez tasarlandı: “Vorsprung durch Technik.”

1971 yılının Ocak ayında büyük boyutlu bir reklamda ilk kez kullanılmaya başlanan yeni slogan, kısa süre sonra Audi NSU broşürlerinde de görünmeye başladı. 100, 100 Coupé S, 80, 50; artık hepsi “Vorsprung durch Technik”i temsil ediyordu. Slogan, yıllar içinde “Audi. Güzel bir teknoloji”, “Audi. Mükemmel teknolojiyle rahat sürüş” gibi farklı versiyonlarla kullanıldıysa da şirket kısa süre sonra akılda kalıcı orijinaline geri döndü. 1980 yılında Audi quattro’nun tanıtılmasıyla birlikte reklamlarda daha sık kullanılmaya başlanan slogan, Ingolstadt-Nord çıkışındaki A9 Otobanı üzerindeki yüksek bir binaya kurulan, o dönem için Avrupa’nın en büyük ışıklı reklam panosunda yer aldı.

Slogan, Ekim 1986’da kurumsal kimlik haline geldi

Sloganın 50. Yılı etkinlikleri çerçevesinde çeşitli çalışmalar yapacak olan Audi, Aralık ayında “Living Progress–Vorsprung durch Technik 50.Yıl” başlıklı yeni bir özel sergiyi açacak. Forum Neckarsulm’daki sergide ziyaretçileri markanın yıllar boyunca süren teknoloji tutkusunu görebilecekler. Teknik Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Oliver Hoffmann için bunların başında quattro teknolojisi geliyor. Hoffman; “Quattro sadece rallide elde ettiğimiz başarıların temeli olmakla kalmadı, aynı zamanda deneyimimizin yarışlardan seri üretime aktarılmasını da temsil ediyor. 1980’li yıllardan bu yana quattro ve Audi el ele yol alıyor. Bir diğer önemli kilometre taşı ise, 1994’te Space Fram teknolojisine sahip ilk A8 oldu. Bu model premium segmentteki yerimizi sağlamlaştırmamıza yardımcı oldu.” ifadelerine yer verdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Audi‘nin, çevre programı ‘Mission Zero’yla kaynak verimliliği için sayısız önlemi bir araya getirdiğini ve ekolojik ayak izini azaltarak kendini sürekli olarak çevreye adadığını söyleyen Yönetim Kurulu Üyesi Hildegard Wortmann,”Hedef 2050 yılına kadar karbon nötr olmak. Sürdürülebilir premium mobilite sağlayıcısı haline geliyoruz ve burada lider olmak istiyoruz. Bu nedenle, çevre dostu sürüş konusunda teknolojik bir lider olma çabalarımızı yoğunlaştırıyoruz.” dedi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlerlemeyi yeniden tanımladıklarını ve sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve elektrifikasyona odaklandıklarını söyleyen Wortmann,“Değişim tarafından yönlendirilmek değil, değişimin itici güçleri olmak her zaman bizim ayrıcalığımız oldu. Yeni mobilite çağında, ilerlemeyi sadece en yüksek mühendislik sanatı, son teknoloji tasarım ve dijital deneyim olarak görmüyoruz. Marka, geçmiş yıllardaki teknolojik gelişmelere bel bağlamayacak. Audi en ilerici premium marka çünkü biz her zaman geleceği bir fırsat olarak görüyor ve onu aktif olarak şekillendiriyoruz. ‘Vorsprung’ bir ruh halidir.” şeklinde konuştu.

İlgili video

Audi E-tron tanıtım filmi