Windows için WhatsApp uygulamasında web tabanlı sürüme geri dönülmesi planlanıyor. Bu durum, birçok kişiyi memnun etmemiş durumda.
Meta, en son beta sürümlerinde görüldüğü kadarıyla, Windows için özel olarak geliştirilen (native) WhatsApp uygulamasını bırakıp onun yerine web tabanlı bir sürüme (web wrapper) geçmeyi planlıyor. Bu durum uygulamanın artık bilgisayarda doğrudan çalışan bir yazılım yerine, internet tarayıcısı gibi çalışan bir yapıya dönüşeceği anlamına geliyor. Aktarılan bilgilere göre yapılan bu değişiklik kullanıcı deneyiminde bazı olumsuz farklılıklara yol açacak. Örneğin bildirimler farklı çalışacak, performans düşecek, daha fazla RAM tüketilecek ve ayarlar menüsü daha basit hâle gelecek. Önümüzdeki aylarda herkes için gerçekleştirilecek dönüşüm kapsamında spesifik olarak, Microsoft tarafından geliştirilen Chromium tabanlı WebView2 altyapısı kullanılacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
WhatsApp bundan önce yapay zeka destekli mesaj özetleri sunmaya başlamasıyla gündeme gelmişti. ABD’deki WhatsApp kullanıcıları bir süredir okunmamış mesajların özetini alabiliyor. Burada Meta AI’dan, yani üretken yapay zekâdan yardım alınıyor, biriken mesajlar toplu olarak özetlenerek büyük zaman tasarrufu sağlanabiliyor. Büyük grup sohbetleri için harika görünen özellik, “Private Processing” teknolojisini temel alıyor. Bu teknoloji sayesinde Meta veya WhatsApp mesajları görmeden özet oluşturulabiliyor. Özetleri sohbet penceresi içerisinde oluşturan ancak herkese göstermeyen WhatsApp, özelliğin diğer ülkelere ne zaman açılacağını henüz açıklamış değil.
WhatsApp daha önce reklam adımıyla çok ses getirmişti. Bu konuda şirketten yapılan resmi açıklama şöyle olmuştu: “Bugün, hem Kanalların hem de Durumun yer aldığı Güncellemeler sekmemizdeki bazı yeni özellikleri tanıtıyoruz. Son iki yıldır WhatsApp’ta yeni şeyler keşfedebileceğiniz bir yer haline getirmeye çalıştığımız bu sekme, şu anda günde 1,5 milyar insan tarafından kullanılıyor. Gösterilen bu ilgiden aldığımız cesaretle yöneticilerin, kuruluşların ve işletmelerin WhatsApp’ta büyümesine yardımcı olmak istiyoruz. Bunu üç şekilde yapacağız:
Kanal abonelikleri: Aylık ücret karşılığında özel güncellemelere abone olarak sevdiğiniz kanalları destekleyebileceksiniz.
Önerilen Kanallar: Dizine bakarken ilginizi çekebilecek yeni kanallar keşfetmenize yardımcı olacağız. Yöneticiler bu sayede, kanallarının görünürlüğünü artırmanın bir yolunu bulmuş olacak.
Durum’da Reklamlar: Yeni bir işletme bulabilecek ve işletmenin Durum’da tanıtımını yaptığı ürün veya hizmetler hakkında işletmeyle kolayca bir konuşma başlatabileceksiniz.
Bu yeni özellikler kişisel sohbetlerinizden uzakta, sadece Güncellemeler sekmesinde görünecek. Yani WhatsApp’ı sadece arkadaşlarınızla ve sevdiklerinizle sohbet etmek için kullanıyorsanız deneyiminizde hiçbir değişiklik olmayacak.”