reklamı kapat

POPÜLER

Yeni Ferrari 849 Testarossa görücüye çıkarıldı

Yeni Ferrari 849 Testarossa görücüye çıkarıldı

SF90 Stradale’nin yerini alan yeni süper otomobil modeli Ferrari 849 Testarossa, resmi olarak görücüye çıkarıldı.

Yeni Ferrari 849 Testarossa, şirketin herkesin pek hoşuna gitmeyen (özellikle ön yüzü) güncel tasarım dilini benimsiyor. Yeni amiral gemisinde hibrit altyapı tercih ediliyor. Aracın kalbindeki V8 ünite tek başına 818 beygir güç sunarken, 849 Testarossa’da üç farklı elektrik motoru da yer alıyor. Öne ve arkaya konumlandırılan bu elektrik motorları 216 beygir güç üretiyor. Toplam gücü son aşamada 1.036 beygire ulaşan süper otomobil, Ferrari’nin resmi verilerine göre 0’dan 100 km/s hıza 2,2 saniyede ulaşabiliyor. 200 km/s hıza ulaşması ise yalnızca 6,3 saniye süren model, sekiz ileri çift kavramalı F1 şanzıman sistemini temel alıyor. Hibrit sistemi desteklemek için 7,45 kWh kapasiteli küçük bir batarya ile donatılan Ferrari 849 Testarossa, tamamen elektrikli olarak yalnızca 24 km yol katedebiliyor. Elektrikli modda 128 km/s hıza kadar çıkabildiği açıklanan araç, şirketin en güçlü seri üretim modeli hâline gelmiş durumda. 849 Testarossa’nın satış fiyatı henüz belli olmuş değil.

Bundan önce Roma’nın halefi Ferrari Amalfi gelmişti. Tasarımsal açıdan büyük bir sürprizin bulunmadığı Amalfi, gücünü çift turbo ile desteklenen 3,9 litrelik V8 üniteden alıyor. 631 beygir güç (Roma’dan 19 beygir daha fazla) ve 760 Nm tork üreten motor, aracı 0’dan 100 km/s hıza 3,3 saniyede çıkarabiliyor. Maksimumda 320 km/s hıza kadar çıkabilen Amalfi, gücü yola sekiz vitesli çift kavramalı şanzıman aracılığıyla aktarıyor. Adaptif olarak çalışan ABS Evo dâhil olmak üzere çok sayıda gelişmiş sürüş destek sistemiyle donatılan yeni model, arkasında yüksek hızda açılarak stabiliteyi artıran aktif spoiler sitemini barındırıyor. Konsolunda biri yolcuya özel olmak üzere üç farklı ekrana yer verilen araç, Android Auto ve Apple CarPlay desteklerini de sunuyor. Amalfi’nin direksiyonunda dokunmatik yerine kullanımı çok daha kolay olan gerçek fiziksel butonlara yer veren şirket, bazı temel işlevler için hâlâ dokunmatik butonlardan faydalanıyor.

Yeni Ferrari Testarossa yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X