Yeni Peugeot 308, bugün şirket tarafından yapılan resmi açıklamaya göre Türkiye’ye 2026’nın ikinci yarısında gelecek.
Henüz fiyatın verilmediği yeni Peugeot 308’ün Türkiye macerası için yapılan resmi açıklama şöyle oldu: “Avrupa’nın C hatchback segmentinde uzun yıllardır önemli bir oyuncu olan Peugeot, artık 450 km’ye varan menzil sunan tamamen elektrikli E-308 de dahil olmak üzere sunduğu yüksek performans vadeden ve verimli güç-aktarma sistemleri ile sürüş keyfini ön planda tutuyor. Bu kapsamda yeni 308, Peugeot tasarımını ve Fransız ruhunu en güzel şekilde örnekliyor. Peugeot ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni 308, yeni ön cephesi ve yeni üç pençeli ışık imzasıyla daha güçlü. Artırılmış batarya kapasitesi ile şehir içi olduğu gibi şehirler arası sürüşlerde de yeterli sürüş menzili sunan yeni 308, 2026 yılının ikinci yarısında Türkiye’de yollara çıkacak. Şirket, müşterilerinin elektrikli mobiliteye geçişini desteklemek adına yeni E-308’de artırılmış menzile sahip güçlü bir güç aktarma sistemi sunuyor. Alman ADAC Ecotest 2024’te E-208’in ardından pazarın en verimli otomobili olarak derecelendirildi. Bu da E-308’in çekiciliğini daha da artıran bir diğer gelişme. Yeni E-308’de 115 kW güç ve 270 Nm tork sunan elektrik motoru dinamik bir hızlanma sağlıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Elektrik motorunu ise 400 Volt 58,3 kWsa (55,4 kWsa kullanılabilir) kapasitesindeki batarya besliyor. Ayrıca rejeneratif fren sistemi daha yumuşak bir sürüş deneyimi sağlıyor. Sürücü, kompakt direksiyonun arkasındaki kulakçıkları kullanarak, rejeneratif fren sistemini 3 seviyede ayarlayabiliyor. Sol taraftaki kulakçık yoğunluğu artırıyor ve sağ taraftaki kulakçık azaltıyor. Yeni E-308, 450 km (WLTP Bileşik Menzil) artırılmış menziliyle bu alanda segmentinde rekabetçi bir konuma yerleşiyor. Önceki modellere göre 34 km’ye varan bir gelişmeyi beraberinde getiren bu performans, verimlilik konusunda yapılan titiz çalışmalarla elde edildi. Modelin üç fazlı araca entegre şarj cihazı 11 kW güç sağlıyor ve standart donanımda yer alıyor. Ayrıca şarj soketi tüm şarj modlarıyla uyumlu.
Aracı halka açık şarj noktalarında 100 kW hızlı şarj ile 32 dakikada %20’den %80’e şarj etmek mümkün. Yeni E-308 aracın yüksek voltajlı bataryasından harici elektrikli cihazlara enerji aktarmasını sağlayan araç enerji paylaşım (V2L) fonksiyonuyla donatılıyor. Böylece örneğin elektrikli bisikleti şarj etmek mümkün olabiliyor. Sistem 3,5 kW ve 16 A’ya kadar enerji sağlayabiliyor. Yeni PEUGEOT 308 Plug-in Hybrid 195 HP, 92 kW gücündeki elektrik motoru, 150 HP gücündeki 1,6 litrelik turbo beslemeli dört silindirli içten yanmalı motorla birleştirerek toplam 195 HP güç sağlıyor. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman e-DCS7 ise hızlı ve akıcı vites geçişleri sağlıyor. İkinci nesil şarj edilebilir hibrit güç aktarma sistemi, 17,2 kWsa bir bataryaya sahip olup, 20 km ek sürüş menzili ve 85 km (karma WLTP döngüsü) tamamen elektrikli menzile olanak tanıyor. Şarj sadece 2 saat 05 dakika (7,4 kW şarj cihazı) veya standart bir ev tipi prizde (10 A, 2,3 kW) 7 saat 25 dakika sürüyor.
Yeni 308, elektrikliye geçiş için ilk adımı atmak isteyen kullanıcılara 145 HP gücündeki hibrit güç aktarma sistemi ve elektrikli 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman e-DCS6 ile sunuluyor. Sürüş esnasında otomatik olarak şarj olan batarya sayesinde bu teknoloji, yakıt tüketimini (versiyona bağlı olarak WLTP karma döngüde 4,7 ile 5 lt/100 km) kontrol altında tutarken, dinamik bir hızlanma için ek tork sağlıyor. Şehir içi trafiğinde ise yeni 308 Hybrid 145, sürüşün yüzde 50’ye kadar bölümünde tamamen elektrikli sıfır emisyon modunda sürüş sağlayabiliyor. Şirket, her kullanıcı tipi ve kullanım amacına cevap verme hedefiyle kişiye özel çözümler sunmaya devam ediyor ve yeni Peugeot 308’de verimliliğini kanıtlamış 130 HP gücünde dört silindirli 1,5 litrelik BlueHDi dizel motor da sunuyor. Dizel motorla eşleştirilen EAT8 otomatik şanzıman ise özellikle uzun mesafeli yoğun sürüşleri daha da keyifli hale getiriyor.








