reklamı kapat

POPÜLER

YouTube LOG Tasarım

YouTube, reklam engelleyici temelli yavaşlatma konusunda bir açıklama yaptı: “Suç bizde değil…”

YouTube, geçtiğimiz aylarda küresel olarak hız verdiği reklam engelleyici yasağı ile dün bir kez daha gündeme gelmişti.

YouTube, 2023’ün son çeyreği içinde reklam engelleyicileri yasaklama sürecini küresel olarak genişletti. Tarayıcılara yüklenen reklam engelleyicileri artık algılayan ve kapatılmasını isteyen firma, kişileri yeni dönemde reklam görmeye ya da ücretli Premium abonesi olmaya yönlendiriyor. Firma bu konuda bir yavaşlatma adımı da atmıştı ve dün sürece bir kez daha hız verildiği aktarılmıştı. Dün spesifik olarak firma platforma reklam engelleyici açıkken girenleri algılıyor ve siteyi gecikme uygulayarak yavaşlatıyor haberleri ses getirmişti. Yani sunulan deneyimi ciddi şekilde bozan ve kişileri bekleterek reklam engelleyicilerin kapatılmasını sağlamaya çalıştığı söylenen YouTube, bu konuda bir açıklama yaptı platformdaki son yavaşlama durumunun reklam engelleyicileri kesme çalışmalarıyla bağlantılı olmadığını söyledi. Konuda tam olarak, “YouTube’da son zamanlarda  yükleme gecikmesi yaşayan kullanıcılarla ilgili raporların reklam engelleyici tespit çalışmalarımızla ilgisi yoktur” diyen firma, yine de birçok kişiyi ikna edemedi. Ancak bazı raporlara göre sorunlar özellikle AdBlock ve AdBlock Plus’ın en son sürümlerinde görülüyor, diğer reklam engelleyicilerde büyük bir sorun bulunmuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Reklam engelleyici eklentisi üreten firmalar tarafından geçtiğimiz aylarda verilen bilgilerde, YouTube’un adımı nedeniyle rekor seviyede kullanıcının yükledikleri reklam engelleyici eklentileri tarayıcılarından silmeye başladığı öğrenilmişti. Bu YouTube için güzel bir haber gibi duruyordu ancak durum tam olarak öyle değildi. Çünkü şu an rekor sayıda reklam engelleyicinin de yüklendiği aktarılıyordu. Söylendiği kadarıyla kişiler YouTube’un engelinden kaçan daha güçlü reklam engelleyicilere yöneliyor, yapılan zamlar sonrasında Premium kullanıcı sayısında da olumsuz etkilerin görüldüğü belirtiliyor.

Peki şirketin kendisi bu süreç hakkında neler diyor? Google’ın bu konuda resmi olarak yaptığı açıklama şöyle: “Gösterdiğimiz reklamlar, sevdiğiniz içerik üreticileri desteklemenize ve dünyanın dört bir yanından milyarlarca kullanıcının akış hizmetini kullanmasına yardımcı olur. Platformdaki reklamlarını engellediğinizde YouTube’un Hizmet Şartları’nı ihlal etmiş olursunuz.

Reklam engelleyici kullanıyorsanız platformda reklamlara izin vermenizi veya Premium’a kaydolmanızı isteriz. Reklam engelleyici kullanmaya devam ederseniz videonuzun oynatılmasını engelleyebiliriz. Deneyiminizin kesintiye uğramaması için servisimizde reklamlara izin verin veya Premium’a kaydolun.”

Şirket algılama sürecinde bazı sorunlar olabileceğini de kabul ediyor ve o konuda şunları söylüyor: “Reklam engelleyiciniz yoksa veya zaten kapalı durumdaysa ancak reklam engelleyiciyi kapatmayla ilgili bir ileti görüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçin. Sorunu bildirmek için iletinin sol alt köşesine gidin ve Sorun bildir’i tıklayın.” 

Premium paketine Türkiye’de geçtiğimiz yıl sonunda yapılan zam sonrasında bireysel paket için aylık 57,99 TL, aile planı için aylık 115,99 TL, öğrenci paketi için aylık 37,99 TL, yıllık paket içinse 579,99 TL verilmesi gerekiyor.

YouTube haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli