reklamı kapat

POPÜLER

“2011’de hedefi 12’den vuracağız”

 - Güncelleme: 01 Ekim 2010 14:16

Bunu Türkiye İstatistik Kurumu da raporlarıyla tamamen doğruluyor. BT sektöründe son 1 yılda kat ettiğimiz yola bakacak olursak, azımsanmayacak önemli başarılara imza attık. Pazarın bu yılki toplam büyüklüğünün ortalama 26 milyar USD olarak gerçekleşmesi bekleniyor ki, bu da sektör olarak Türkiye ekonomisinin lokomotifini oluşturduğumuzu gösteriyor.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun ‘Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’ sonuçlarına göre, Türkiye’nin %41.6’sı internet erişim imkanına sahip. Geçtiğimiz yıl aynı döneminde bu rakam %30’lardaydı. Hanelerin %73.3’ünün internete ADSL hizmetiyle bağlandığını açıklayan TÜİK raporunda yer alan diğer çarpıcı veri ise, bilgisayar kullanılan yerlerin başını %70 ile evlerin çekmesi. Rapora göre iş yerinde %31.3, internet kafelerde ise %17.5 bilgisayar kullanılıyor. İnternet kullanılan yerlerde ise başı yine %62.8 ile ev çekiyor. İş yerinde bu oran %31.6, internet kafe de ise %20. Rakamlardan da anlaşılacağı üzere dengeler değişmeye devam ediyor. En önemlisi ise, bilgisayarın ve internetin önemi algılanmış durumda.

Tüketici trendlerine baktığımızda ise, kişisel bilgisayar dünyasındaki bütün eğilimler; işin daha hızlı ve verimli yürütülmesini sağlayacak hız ve kapasiteye dayanıyor. Masaüstü bilgisayarlar tahtını; notebook veya netbook’a devrediyor. Aynı zamanda iş dünyasında, özellikle internet kullanımı için telekom altyapısının müsait olduğu alanlarda daha büyük kapasiteli sunucu kullanımı zaruri hale geldi. Son kullanıcı tarafında ise, eğlence başta olmak üzere, sesin ve görüntünün aynı anda kullanıldığını görmekteyiz. Son dönemde adını sıkça duyduğumuz ‘Yakınsama’ kavramının daha fazla hayatımıza girmesiyle, bilişim pazarının daha da renkleneceğini göreceğiz.

Dünyaca bilgi çağını yaşadığımız şu günlerde, bilişim sektöründeki değişim tüm sektörlere yayılmaya başladı. Bu da beraberinde rekabetçi bir ortamı getirdi. Exper olarak biz de büyük bir değişimin içindeyiz. 2010, bizim için bir milat. Yıldız Bilişim Grubu içerisinde yeniden yapılanmayla 1993 yılından bugüne Datateknik bünyesinde yer alan Exper, yoluna artık yine Yıldız Bilişim Grubu altında fakat Exper A.Ş. olarak devam ediyor.

Yeniden yapılanma sürecimizi tamamladık ve okumuzu 2011’de pazar liderliğine ulaşmak için gerdik. Bu anlamda da kendimize büyük hedefler belirledik. İlk olarak Exper ekibini güçlendirdik. Hemen ardından da Edirne’den, Ağrı’ya Türkiye genelindeki bayi yapımızı arttırdık. Ar-Ge yatırımlarımızı da önceki yıllara göre fazlalaştırdık. Exper olarak ‘İnovasyon’ kelimesini sadece zikretmekle kalmayıp, tüketicilerimize tasarımdan hıza, kaliteden satış sonrası hizmete kadar mükemmeliyetçi ürünler geliştirdik.

Özellikle yılın son çeyreğinde satışa sunacağımız ürünlerle pazardaki ilkleri, tüketicilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz. Kurulduğumuz ilk günden bu yana bir taraftan bilgisayar trendlerini belirlerken, diğer taraftan günümüz teknolojisini herkesin kullanacağı şekilde basite indirgeyerek, ‘Tüketici dostu’ yönümüzü gözler önüne serdik. Yeni ürünlerimiz ile bunu bir kez daha kanıtlayacağız.

Sadece son kullanıcı tarafında değil, iş istasyonu ve sunucu ürün gamımızla KOBİ’lerin de tüm ihtiyaçlarını karşılayacağız. Hem ev, hem de ofiste tüketicilerimizin iş süreçlerini en aza indirip, maksimum performans sağlarken, onların enerji anlamında da büyük ölçüde tasarruf etmelerini sağlayacağız. Her zaman olduğu gibi, Exper olarak satışa sunduğumuz ürünlerle pazarda farklılaşmaya
devam edeceğiz.