reklamı kapat

POPÜLER

2021 BMW M3 ve M4

2021 BMW M3 ve M4 tanıtıldı; tartışmalı böbrek devrimi performans rozetlerinde

Sızıntı görsellerinin ardından nihayet resmi olarak da karşımıza çıkarılan 2021 BMW M3 ve M4, önemli yenilikleri beraberinde getiriyor.

BMW‘nin içerisinde bulunduğu tasarımsal değişimin merkezinde yeni nesillerle birlikte böbrek tasarımı var. Kaputtan tampona kadar uzanan devasa bir şablon içerisinde merkeze oturtulan bu yeni yüzün pek çok kişi tarafından eleştirildiğine şahit oluyoruz. Marka içerisinde ise şimdilik bu yeni dile olumlu yaklaşım söz konusu. Geride bıraktığımız gün sızıntılarını sizlerle paylaştığımız ve artık resmi dinamikleriyle karşımızda duran 2021 BMW M3 ve M4, bu tartışmanın merkezinde asfalta iniyor. Her iki model için de yepyeni bir jenerasyonu temsil eden yeni zirve noktaları, özellikle sürüş dinamiği konusunda hiç olmadığı kadar iddialı. BMW’nin motor noktasında 3.0 litrelik twin-turbo altı silindirli makineyi tercih ettiğini de rakamlara geçmeden belirtelim.

2021 BMW M3 ve M4

2021 BMW M3 ve M4 cephesinden öne çıkanlar

M3 ve M4’te kullanılan motorun listesindeki verilere baktığımızda bizleri giriş seviyesinde 473 beygir güç ve 550 Nm tork değeleri karşılıyor. Her zaman olduğum gibi Competition versiyonunun da tercih edilebileceği senaryoda bu rakamları 503 beygir ve 650 Nm tork zirvesinde göreceğiz. Araçların performans verileri de netlik kazananlar arasında. 0’dan 100’e hızlanmalarını yaklaşık 4,1 saniyede tamamlayabildiği söylenen otomobiller, Competition’da ise 3,8 saniyeye kadar bu süreyi iyileştirebiliyor. Maksimum hız değeri ise tüm paketler için 290 km/s olarak açıklandı.

Söz konusu safkan bir M modeli olduğu için rakamların ötesinde altyapı elemanları da hayati önem arz ediyor. BMW cephesi modellerde standart olarak 6 kademeli manuel şanzıman ve arkadan itiş ikilisine yer veriyor. Bunun dışında kullanıcılar isterlerse 8 kademeli otomatik şanzımanı da tercih edebilecek. Yeni nesildeki en önemli farklılık ise dört tekerlekten çekişli altyapının de sunulması olacak. Competition paketiyle tercih edilebilecek olan M dokunuşlu xDrive, aktif yapıdaki arka diferansiyel kilidini de beraberinde getirecek. Tamamen yeni geliştirilmiş Adaptif M süspansiyon sistemini de bu noktada yabana atmamak gerekiyor.


Araçların kokpit bölümü de daha önceki nesillerden alıştığımız değişimlere sahip. M modellerine özel kaplamalar, yazılımı revize edilmiş dijital ekranlar, koltuklar ve diğer birçok özellik kendisini gösteriyor. Karbon fiber alaşım özel koldukların 9,5 kilogramlık avantaja sahip olduğunu da özellikle belirtelim. Kokpitteki ekranlar ise 12,3 inçlik sürücü ve 10,25 inçlik multimedya olarak ikiye ayrılıyor. Yeni M3 yurt dışında yaklaşık 70.000 dolara alıcı bulurken M4’te bu değer 71.800 dolar olarak karşımıza çıkıyor. Competition paketlerinde ise bu rakam sırasıyla 72.800 ve 74.700 dolar olarak netleşiyor.