reklamı kapat

POPÜLER

2022 Skoda Superb
2022 Skoda Superb Scout

2022 Skoda Superb Scout; Türkiye’de satışa sunulan model hakkında bilmeniz gerekenler

Mayıs ayıyla birlikte listelere giriş yapan 2022 Skoda Superb Scout, vergi sebebiyle 2.0 litrelik motorunu Avrupa’da bırakmış gibi görünüyor.

Skoda’nun 2000’lerin başından beridir ürün gamında yer verdiği Superb’de ilk kez 2020 model yılı üzerinden yer verdiği Scout rozeti, arazi yeteneklerini bu önemli isimle bir araya getirdi. Audi ürün gamının Allroad versiyonlarını akıllara getiren Scout rozetine ise aslında çok da yabancı sayılmayız. Bundan önce Karoq ve Kodiaq üzerine de uygulanan bu dokunuş, Superb ürün gamına da etkili bir dinamizm getiriyor. “Oduncu gömlediğini” giyerek dış ve iç bölümlerinde macera ve doğaya kaçışın vurgusunu getiren model mayıs ayıyla birlikte sessiz sedasız Türkiye’de satışa sunuldu. Lanse edildiği ilk dönemde 2.0 litrelik dizel benzinli motorlarla öne çıkarılan modelin Türkiye’ye getirilişi ise 150 PS güç ve 250 Nm tork üreten 1,5 litrelik TSI motorla gerçekleşiyor. Combi gövde tipiyle satışa sunulan 2022 Skoda Superb Scout, 1.199.900 TL’lik etiketle listelerdeki yerini alıyor.

2022 Skoda Superb Scout

2022 Skoda Superb Scout teknik özellikleri

Station wagon gövde tipi üzerine geliştirilen Scout versiyonu, yerden yükseklik noktasında 15 milimetrelik artışı beraberinde getiriyor. Aracın hafif arazilerdeki yeteneklerine olumlu katkı sağlayacak olan bu dokunuşla birlikte tampon, alüminyum aynalar, marşpiyel ve difüzör gibi temel gövde paçalar da bu felsefeye uygun eklemelere sahip. Standart olarak 18 inçlik jant setiyle sunulan Suberb Scout’ta istenilirse ek ücret karşılığı 19 inç de tercih edilebiliyor. Kokpit bölümünde ise bizleri bahsettiğimiz doğaya kaçış havasını veren ahşap konsol kaplamaları karşılıyor. Konsolun tamamı ve kapılarda hakim olarak kullanılan bu parçalara Alcantara ve deri karşımı koltuklar eşlik edecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2.0 litrelik versiyonunda standart olarak dört tekerlekten çekişli altyapı üzerine geliştirilen Scout versiyonu, Türkiye’deki 1,5 litrelik motoruyla önden çekişli sürüş dinamiklerine sahip olacak. Bununla birlikte otomobil, arazi karakterini yazılımsal olarak destekleyen iki önemli detaya da sahip. Bunlardan ilki yine versiyona özgü olan “Off-Road” sürüş modu. Opsiyonel olarak sunulan ikinci destekle birlikteyse dinamik şasi kontrolü kullanıcının yardımcısı olacak.