reklamı kapat

POPÜLER

2023 Porsche 911 Dakar

2023 Porsche 911 Dakar; bir hayal nefis dokunuşlarla gerçek oldu [Video]

 - Güncelleme: 17 Kasım 2022 09:08

39 yıl önceki zafere selam gönderen 2023 Porsche 911 Dakar, sınırlı üretim adetleriyle meraklılarıyla buluşmaya hazır.

Dünyanın en zorlu motor sporları organizasyonlarından biri olan Dakar Rallisi; otomobilden motosiklete, kamyondan SUV’ye kadar tekerleği olan hemen araç için limitleri sınama noktası oldu. Pilotlar için de ayrı bir meydan okuma olan bu maceranın sokaklara yansımalarını da yine Mitsubishi Pajero ve diğer farklı segmentlerdeki modellerde görme şansına erişmiştik. 2023 yılı ise bize bu tadımı en az organizasyonun kendisi kadar ikonlaşmış bir otomobille bir araya getirerek sunacak. Bir süredir geliştirme süreciyle ilgili bilgileri verilen Porsche 911 Dakar, Los Angeles Otomobil Fuarı’nda sergilenmek üzere şu anda karşımızda duruyor. Üretim adedi 2.500 ile sınırlandırılacak olan model, 1984 yılında markanın yakaladığı başarıya da saygı duruşu niteliğinde.

2023 Porsche 911 Dakar tavan çadırı seçeneğiyle geliyor

911 Dakar projesinin motor tarafında bizleri 3.0 litrelik bi-turbo altı silindir makine karşılıyor. 480 PS güç-570 Nm tork üreten
ve PDK otomatik şanzımanla kombinlenen bu motorla birlikte otomobilin 0’dan 100’e hızlanmasını 3,4 saniyede tamamlayabildiğini görüyoruz. Dört tekerlekten güç aktarımı sunan aracın erişebileceği maksimum sürat 240 km/s olarak teknik tabloya yansıyor. Dakar versiyonunun, standart 911’lere göre gövde ve donanım değişimlerine rağmen 1.605 kilogramlık toplam ağırlıkla gelmesi de altı çizilmesi gereken detaylar arasında. Porsche, bu paketin Carrera 4 GTS’ten 10 kilogram daha ağır olduğunu da özellikle belirtiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamsal niteliklerin ardından Dakar rozetini hissedeceğimiz noktalara değinme vakti. Otomobilin asfalt dışı sürüşlere cevap verebilmesi adına yapılan temel değişimleri arasında arazi lastikleri, dodikler, paslanmaz çelik korumalar ve tavanda ek bagaj alanı kolaylıkla ayırt edilebiliyor. Bunları tamamlamak için standart 911’e göre 50 milimetre artırılan yükseklik değeri de kayda değer. Porsche, tüm bunlara ek olarak daha zorlu arazilerde aracın ekstra 30 milimetre daha yükselebildiği bir süspansiyon desteğini de sunuyor. 170 km/s hıza kadar maksimum yükseklik sınırında kullanılabilecek olan 911 Dakar, bu limitin geçilmesiyle otomatik olarak standart yüksekliğine geriliyor. Versiyonda; arka akstan yönlendirme, savrulma önceleyici Porsche Dinamik Şasi Kontrolü, Launch Control ve “Off-Road” sürüş modu da standart geliyor. Porsche’nin tavan için opsiyonel olarak sunduğu ekstra yükleme yatağına, tavan çadırı da dahil edilebiliyor. Rallye Design paketiyle birlikte klasik versiyonun yarış rengi temasına da bürünebilen 911 Dakar için bu paketi tercih edenler 0 ile 999 arasında istedikleri bir rakamı dışarıya işleyebilecek.