reklamı kapat

POPÜLER

630 beygirlik performans dokunuşu: Audi R8 ABT

Cenevre’de yer alacak performans ekiplerinden ABT’nin son üyesi R8 oldu.

Volkswagen grubunda yer alan markalar üzerinde yaptığı performans ve gövde modifikasyonlarıyla tanıdığımız ABT, Cenevre Otomobil Fuarı’nda en yeni projeleriyle karşımızda olacak. 120 yılı aşkın süredir performans üzerine bir geçmişe sahip olan marka aralık ayı içerisindeki SQ7 projesinin ardından yine bir Audi modeliyle karşımıza çıkıyor. Audi’nin ürün gamının en tepesinde yer alan R8 üzerinde yaptığı geliştirmeleri paylaşan ABT ekibi halihazırda fazlasıyla dikkat çekici olan modeli kendi yorumuyla bir adım ileriye taşımayı başarmış.

ABT ekibinin R8 üzerinde yaptığı tasarımsal ve aerodinamik parçalar baktığımızda ilk olarak gözümüze ön tampondaki küçük tasarım değişiklikleri ve karbon parçaların çok daha hakim olarak kullanışı çarpıyor. Aynalar, tamamen yeni paslanmaz çelikten egzozlar ve ön tampondaki çıtada karbon fiber parçaları kullanan ekip geliştirme paketinin jant ayağında 19 ve 20 inç büyüklüğündeki yüksek performans seçeneklerine yer veriyor. ABT dokunuşlarını daha detaylı olarak görmek için aracın içerisine girmemiz yeterli aslında. Bu segmentteki otomobilleri çok daha etkileyici kılan “detay” faktörleri üzerinde yapılan deri, karbon ve mat kaplama özel kokpit gibi geliştirmeler dışarıdaki performans arzusunun içeride kullanıcıyla bütünleşmesini sağlıyor.

Aracın üzerinde yapılan performans geliştirmelerine geçmeden evvel altyapı ve sürüş dinamikleri üzerinde yapılan değişimlere kısaca bir göz atalım. Öncelikle ABT ekibinin yaptığı geliştirmeler sonucu bu versiyonun fabrika çıkış R8’e göre toplamda 50 kilogram gibi ciddi bir ağırlık avantajı olduğunu ilk başta belirtmekte fayda var. Altyapı parçalarında süspansiyon sistemini tamamen değiştirip coilover yaylara yer veren ABT, bu sayede aracın ağırlık merkezini aşağı çekmeyi başarmış ki bu da aracın sürüş deneyimi olarak bir adım ileriye gittiği anlamına geliyor. Geliştirmenin motor ayağındaysa çok ciddi olmasa da elde edilen ağırlık kazanımı ve sürüş kontrolüyle birleştiğinde gözle görülür bir fark yaratabilecek bir geliştirme mevcut. ABT ekibinin R8’in 610 beygir güç üreten 5.2 litrelik on silindirli motorunu 20 beygirlik artışla toplamda 630 beygirlik bir seviyeye çektiğini görüyoruz. ABT ekibi, SQ7 ve Audi R8’in yanı sıra TT ve RS3 versiyonlarıyla da Cenevre’de meraklılarıyla buluşacak.