reklamı kapat

POPÜLER

Ferrari 812 Competizione

Ferrari 812 Competizione; marka tarihine geçen model resmi adıyla karşımızda

İki farklı gövde tipiyle tercih edilebilecek Ferrari 812 Competizione, V12 geleneğinin en güçlü temsilcisi konumunda.

İlk olarak yaklaşık iki hafta önce gerçekleştirilen resmi duyurusuyla tanıştığımız Ferrari’nin yeni özel üretim serisi için perdeler tamamen aralanıyor. İsim de dahil olmak üzere pek çok rakamsal verisi paylaşılmayan model bugün karşımızda iki versiyonuyla birlikte duruyor. Ferrari 812 Competizione ve 812 Competizione A olarak isimlendirilen model ailesi İtalyan üreticinin on iki silindir geleneğinin de son temsilcisi konumunda. 812 ailesinin son üyeleri 9.500 birim olarak açıklanan devir seviyesiyle bu alanda marka tarihine geçmesiyle de büyük önem arz ediyor.

Ferrari 812 Competizione ve Competizione A’dan rakamsal veriler

Modellerin her ikisinde de 6,5 litrelik V12’lik motor standart olarak geliyor. Ailenin diğer üyelerinden farklı olarak burada gerek mekanik gerekse yazılımsal olarak revize edilmiş bir motor var. Bu motorda standart paketlerde kullanılan kam mili, krank mili, piston ve bağlantı bölümlerinin çoğunda titanyum alaşım malzeme tercih edilmiş. Bu sayede diğer seçeneğe göre kayda değer bir hafiflik de yakalanabiliyor. Versiyonlara özel olarak tamamen yeni bir egzoz sisteminin kullanılmış olması da dikkat çeken detaylar arasında. Tüm bu değişimlerle birlikte standart pakete göre 40 kilograma yakın bir hafiflik yakalanmış durumda.


Yapılan değişimlerle birlikte motorun dinamikleri 789 beygir seviyesinden 818 beygire getiriliyor. Ferrari mühendisleri yeni şema içerisinde tork bazında ise yaklaşık 25 Nm’lik düşüşe gitmeyi tercih ediyor. Ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi yedi kademeli otomatik şanzımanla kombin edilen 812 Competizione serisi, 0’dan 100’e hızlanmasını 2,85 saniyede tamamlayabiliyor. Maksimum sürat ise 340 km/s olarak teknik tabloya yansıyor. Competizione modelleri rakamların ötesine geçen mühendislik detaylarını da barındırıyor.


Yenilenen egzoz sistemiyle birlikte boruların arka bölümündeki tasarımını da revize eden mühendisler burayı yeni bir difüzörle tamamlamış. Bu yeni bölüm sayesinde standart 812’ye göre yüzde 25 gibi çok ciddi bir oranda daha yüksek yere basma kuvveti yakalanıyor. Competizione modellerinin gövdesinde yüksek hız limitlerinde açılarak aerodinamik olarak aracı rahatlatan aktif paneller de kendisine yer buluyor. Üretim adetleri ve fiyatı henüz açıklanmayan modeller, markanın yarış ruhunu sokaklarda temsil edecek.

İlgili video

Ferrari Roma