reklamı kapat

POPÜLER

2022 Toyota GR Corolla

Kahvaltıya “donut” servisi; 2022 Toyota GR Corolla ile tanışma vakti [Video]

 - Güncelleme: 01 Nisan 2022 11:21

Gerçekleştirilen etkinlikle birlikte sahneye çıkan 2022 Toyota GR Corolla, ralli genlerini sokaklarda temsil edecek.

Motor sporlarında yakaladığı deneyim dinamiklerini GR rozeti üzerinden sokaklara yansıtmaya devam eden Toyota’nın bu taraftaki son üyesi beklendiği gibi Corolla oldu. Dünyanın en çok satan otomobillerinden birisinin adeta bir ralli otomobiline dönüştürülerek sportif bir kumaştan gömlek giydiği bu reçetede, karşımıza bazı kalıpları yıkan bir araç çıkarılmış durumda. Özellikle tasarım tarafında son yıllarda kendisine yapılan eleştiriler üzerine elini taşın altına koyan Japon üretici, GR Corolla ile birlikte eleştirilere “sert” bir cevap veriyor. Doğrudan Renault Megane RS, Volkswagen Golf R ve Honda Civic Type R gibi isimlere rakip olacak 2022 Toyota GR Corolla, standart olarak gelen dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürüş deneyimini bambaşka bir noktaya taşıyan altyapı elemanlarıyla son yılların unutulmazları arasında yer almaya aday.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2022 Toyota GR Corolla teknik özellikleri

GRMN Yaris, sonrasında aileye eklenen modelin kaputunun altında 1,6 litrelik sıralı üç silindir mimarili bir motor konumlandırılıyor. Tek tip girişli (single scroll) turbo ile desteklenen bu motor, nispeten kompakt yapısına rağmen 304 PS güç ve 370 Nm tork üretebiliyor. Bu verileri daha anlamlı kulan taraf ise ağırlık tarafındaki kazanımlar. Araçta tavan dahil kıllanılan karbon fiber gövde komponentleriyle birlikte standart bir Corolla’ya göre 85 kilograma varan avantaj yakalanmış görünüyor. Bununla birlikte aracın beraberinde getirdiği burulma direnci artırılmış şasi ve artırılmış aks mesafesi gibi detaylar da sürüş yeteneklerini artırmada ön planda olacak. 6 kademeli manuel şanzımanla ve standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan GR Corolla ürün gamının zirvesinde ise “Circuit Edition” konumlanacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu paketle birlikte altyapıda Torsen diferansiyel kilidinin sunuluyor olmasıyla aracın virajlardaki kabiliyeti zirveye ulaşacak. Bu pakette vites topuzunun üzerinde marka CEO’su Akio Toyoda’nın imzasının da geliyor olması detaycıların yüzünü güldürecek. Araç her ne kadar fabrika çıkışında net bir ralli otomobili olarak görülse de, söz konusu sürüş olduğunda sokaklarda bir o kadar ehli ve güvenli olacak silahları da barındırıyor. Bu tarafta; çarpışma önleme sistemi, yaya algılama, şerit takip asistanı, uzun far asistanı, yol işaretleri algılama, kör nokta uyarısı ve geri bölge trafik uyarısı gibi donanımların hepsi standart olarak kullanıcıları bekliyor. Şimdilik 0’dan 100′ hızlanma ve maksimum sürat gibi değerleri paylaşılmayan Toyota GR Corolla’nın satışları önümüzdeki sonbahar dönemine tarihleniyor. Fiyatları da satışa yakın günlerde öğreneceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR