reklamı kapat

POPÜLER

YouTube

YouTube, “Hype” özelliğini aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 39 ülkeye açtı

Dünyanın en büyük video platformu olmaya devam eden YouTube, “Hype” özelliğini aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 39 ülkeye açtı.

Beta testleri Türkiye, Tayvan ve Brezilya’da gerçekleştirilen özellik, artık 39 farklı ülkedeki içerik üreticiler ve izleyiciler için açılmış durumda. Peki “Hype” özelliği tam olarak nedir? Bu konuda Google şunları aktarıyor: “Videonuzun yayınlanmasından itibaren 7 gün boyunca, Beğen düğmesine dokunan takipçilerinize Hype’lama seçeneği gösterilir. Hype’lanan videoların puanları anında yansıtılır. Özellik, henüz sınırlı beta sürümünde olduğundan tüm videolarda kullanılamaz. İzleyiciler, yüklediğiniz son videoyu hype ederek diğer izleyicilerde de videonuzla ilgili merak uyandırabilir. Her hafta en çok hype puanı alan videolar, ilgili ülkedeki izleyicilerin en çok hype ettiği videolara göre sıralanan, ülkeye özgü bir skor tablosunda gösterilir. En çok hype edilen videolar, skor tablosunda yer almanın yanı sıra ilk 7 gün boyunca özel bir “hype edildi” rozeti ile YouTube’da öne çıkarılır. İzleyicileriniz, son 7 gün içinde yayınlanan belirli bir videoyu ücretsiz olarak ve sınırlı kullanımla hype edebilir. Ücret ödeyerek videoyu belirli konumlarda daha çok hype etme seçeneğini de değerlendirebilirler. Özellik YouTube İş Ortağı Programı’nda 500 ila 500.000 abonesi olan içerik üreticilerin erişimine açıktır.”

Platform bundan önce bir yapay zeka hamlesiyle ses getirmişti. Ortaya çıktığı kadarıyla YouTube, bir süredir test amacıyla paylaşılan bazı Shorts videolarını özel bir işlemden/işleme sürecinden geçiriyor. Bu durum, içerik üreticilerin paylaştıkları bazı videolarda sorunlar fark etmesiyle gündeme gelmeye başlamış. Görüntülerde tuhaf yapaylıklar ile bozulmalar ortaya çıkmış ve aynı zamanda bazı videoların aşırı akıcı hale getirildiği görülmüş. Daha sonra bazı içerik üreticiler bu test sürecinin videoları yapay zekâ ile değiştirilmiş gibi gösterdiğini belirterek X üzerinde tepki göstermeye başlamış. Öncelikle bu sürecin ortaya çıkana kadar gizli olarak yürütülmesi eleştiriliyor. İkinci olaraksa içerik üreticilere seçim şansı tanınmamasına tepki gösteriliyor. Eski bir YouTuber olan ve şu anda YouTube’da çalışan Rene Ritchie’ye göre bu süreçte bazı iddiaların aksine üretken yapay zekâ kullanılmıyor. “Süreçte GenAI ya da Upscaling kullanılmıyor.” diyen Ritchie, X üzerinden yaptığı açıklamada şunları söyledi: “YouTube, bazı Shorts videolarında bir deneme yapıyor. Burada, tıpkı modern telefonların video çekerken yaptığı gibi, geleneksel makine öğrenimi teknikleriyle videolar işleniyor. Bu sayede bulanıklık gideriliyor, gürültü temizleniyor ve görüntü daha net hale getiriliyor.”

 

YouTube gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri