ADAC tarafından test edilen elektrikli otomobil modeli Volkswagen ID.3, 170 bin km sonrasında batarya kapasitesinin yüzde 9’unu kaybetti.
Almanya’daki ADAC Test ve Teknoloji Merkezi’ndeki mühendisler tarafından hem gerçek yollarda hem de laboratuvar ortamında test edilen tamamen elektrikli Volkswagen ID.3, 170 bin km sonrasında batarya kapasitesinin yüzde 9’unu kaybetmiş. Düzenli olarak yüzde 100’e kadar şarj edildiği, yani tavsiye edilen yüzde 80’lik şarj limitine uyulmadan ciddi şekilde zorlandığı aktarılan araç, 170 bin km sonrasında menzilinde sadece 13 km’lik bir kayıp (Başta tam dolu batarya ile 438 km yol yapan araç, şu anda 425 km yol yapabiliyor) yaşamış. 77 kWh batarya ile donatılan ve zaman içerisinde verimliliği artıran önemli yazılım güncellemeleri alan Volkswagen ID.3, şirketin batarya garantisini açık ara geride bırakmış durumda. ADAC bu ID.3’ün aktif olarak kullanılmaya devam edeceğini ve bataryanın durumuna 250 bin km’den sonra tekrar bakılacağını açıklıyor. Artık birçok modern elektrikli otomobilde batarya sağlığı konusunda büyük endişelere gerek kalmadığı belirtiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Dün yeni Volkswagen ID.4 gündeme gelmişti. Şirket CEO’su Thomas Schäfer tarafından yapılan açıklamaya göre, yeni Volkswagen ID.4 çok daha farklı bir araç olacak. Schäfer açıklamasında, “ID.4’ü baştan aşağıya tamamen yeniliyoruz. Yeni model tamamen farklı bir araç olacak.” dedi. Önümüzdeki yıl tanıtılması ve Türkiye dâhil birçok pazarda satılması beklenen yeni araç, basit bir makyaj operasyonundan geçirilmeyeceği için markanın pazara sunduğu en iddialı elektrikli aracı olabilir ve buna bağlı olarak çok yüksek satış rakamlarına ulaşabilir. Volkswagen daha önce bir “fiziksel buton” açıklamasıyla gündeme gelmişti. Şirket, yılın başında tanıttığı ID. Every1 modelinde konsept bir araç olmasına rağmen fiziksel butonlara yer vermişti. Sürücülerin, tüm kontrollerin dokunmatik ekrana entegre edilmesini sevmediğini fark eden şirket, bu nedenle konsept modele dahi hem ana ekranın altına hem de direksiyona olmak üzere çok sayıda fiziksel buton yerleştirmişti.
Bu konuda bir açıklama yapan markanın tasarım sorumlusu Andreas Mindt, “ID.2all modelinden itibaren en önemli işlevler (ses seviyesi, ısıtma, fanlar ve dörtlü flaşör gibi) için ana ekranların altında mutlaka fiziksel butonlarımız olacak. Bu hatayı bir daha asla yapmayacağız. Direksiyonda fiziksel düğmelerimiz olacak. Çünkü sürücüler bunu seviyor. Bu bir otomobil, akıllı telefon değil.” demişti. Bu konuda en son konuşan isim şirketin teknik ürün geliştirme müdürü Kai Grünitz olmuştu. Yeni ID.3 ve ID.4 ile beraber konsolların yenileneceğini ve sürücülere çok sayıda fiziksel buton (aynı zamanda ses için döndürülebilir bir buton da olacak) sunacaklarını belirten Grünitz, “Eğer işe yarayan bir şey geliştirdiyseniz ve bu yıllarca gerçekten işe yaradıysa, onu değiştirmek için hiçbir neden yok.” demişti.