reklamı kapat

POPÜLER

akbank

Akbank yaşanan sorunlar hakkında açıklama yaptı, yeni kararlar açıkladı

 - Güncelleme: 07 Temmuz 2021 16:55

Türkiye’nin en büyük bankalarından olan Akbank, dünden bu yana mobil ve internet bankacılığı sorunları yaşıyor. Bu konuda yeni açıklama var.

Güncelleme: Akbank kısa süre önce “Sistemlerimizi önümüzdeki saatlerde kademeli olarak devreye almayı hedefliyoruz” açıklamasını da yaptı.

Akbank kullanıcıları dünden bu yana bankanın internet bankacılığı altyapısını tam olarak kullanamıyor. Bunun arkasında firmaya göre teknik bir problem yer alıyor. Bu konuda tam açıklama şöyle:

“6 Temmuz’da başlayan ve bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler sürmektedir. Müşterilerimize hizmet verdiğimiz tüm kanallarımız bu sorundan etkilenmektedir. İlgili birimlerimiz ve teknoloji iş ortaklarımız çözüm için çalışmalarına devam etmektedir.”

Kaynaklara göre firma süreç için başka adımlar da atıyor. Bazı kullanıcıları rahatlayacak kararlar tam olarak şöyle:

“06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak;

Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir.

Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir.

Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.

Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Akbank bir siber saldırıya mı uğradı?

Bir teknik erişim sorunu yaşandığı zaman akla ilk olarak bu geliyor ancak bu sefer bir siber saldırı söz konusu değil gibi görünüyor. Firma bu konuda şunu söylüyor:

“Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir.

Müşterilerimiz, bu süreçte yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi için aldığımız önlemlere Akbank.com’dan ulaşılabilirler. Bu süre zarfında hizmetlerimizde yaşanan aksaklıklar için özür diliyoruz.”

İlginizi Çekebilir

Xiaomi Mi 11 Ultra resmi videoda parçalarına ayrıldı