reklamı kapat

POPÜLER

2017 Citroen C3 incelemesi [Otomatik]

20 Ocak 2018

PEKİ YA SONRA?

Evet, incelememizde bu bölüme kadar C3’ün genel yapısından ve bize ana başlıklarla lanse edilen özelliklerin ne kadar kullanışlı olduğundan bahsettik. Ee, tabi ki madalyonun diğer yüzü olan eksiler kısmı var. Araçla ilgili kullanıcıları düşünmeye sevk edecek bölümlerin başında malzeme kalitesi geliyor. C3’ün konsolunun sadece merkez bölümünde üzerinde çalışılmış bir derimsi kaplama mevcut. Bunun dışında en çok muhattap olduğunuz bölümlerin tamamında ucuzluk hissi yarayan sert plastikler hakim. Evet bu sınıfta beklentiler belli lakin C3’teki bu plastik alanların fazlalığı biraz rahatsız edici boyutlarda. Bu haneye yazabileceğimiz ikinci parça ise en üst seviyedeki donanımda bile bazı eksiklerin yer alması. Bunlardan bizce en önemli ön bölge park asistanı. C3’ün özellikle hitap ettiği kitlenin kadınlar olduğunu düşündüğümüzde bunun sunulmaması kullanıcısının canını biraz sıkabilir. Neyse ki geri dönüş kamerasının olması arka bölümde hayat kurtarıyor. Elektronik asistanlardan bahsetmişken araçta yokuş kalkış asistanı, şeritten ayrılma uyarısı, arka park sensörü, yağmur sensörü, sürücü yorgunluk uyarısı ve hız tabelalarını algılama gibi yardımcıların olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

C3’te keşke dediğimiz noktalardan birisi de cam tavan. En üst donanımda bile standart olarak sunulmayan bu özelliği, günümüz koşullarında 3.120 TL gibi bir ek ücret ödeyerek sahip olabiliyorsunuz. Bu arada cam tavanın sadece en üst donanım paketi olan ve Shine‘da satın alınabildiğini de belirtmek gerekiyor. Bu da dizel versiyonda 105.800 TL, benzinli versiyonda ise 99.500 TL olan araç fiyatını göz önüne aldığımızda gerçekten düşündürüyor ki bunun doğrudan bir satın alma kriteri olduğu da gerçek. Bunlar bir araya geldiğinde gözler C sınıfını bir modele bile kayabilir.