reklamı kapat

POPÜLER

Devil May Cry 5 incelemesi

 - Güncelleme: 23 Nisan 2019 13:38

İMAJ HER ŞEYDİR

Devil May Cry 5, arada çıkan ve iyi bir oyun olmasına rağmen zihnimizdeki Dante’yi çapsız bir sokak serserisine dönüştürdüğü için tatsız hatırladığımız DmC’yi yok sayarak ana seriye dönüş yapıyor. İlahi Komedya’nın buradaki yansıması olan ve seriyi sevme sebebimiz Dante ile birlikte, dördüncü oyunda hayatımıza giren asi çocuk Nero tekrardan bizlerle. Ancak bu kez yeni bir karakterimiz daha var. Arka planı gizemli ve her an sırtımızdan bıçaklayabilecek gibi duran V’nin de katılımıyla birlikte üç farklı oynanabilir karakter kataloğuna sahip oluyor oyun. Başlangıç kısmı bildiğimiz gibi; her yerde şeytani yaratıklar var. Bir tanesi gereğinden fazla büyük ve doğal olarak da oldukça güçlü. Bizler de onunla savaşmak için inine girip günü kurtarmaya çalışıyoruz. Ancak işler elbette beklenildiği gibi gitmiyor ve Dante içeride kalırken, Nero ve V kuyruklarını kıstırıp kaçmak zorunda kalıyor. Bundan sonraki her şey yaratıkları yok edip Dante’yi kurtarmak üzerine kurgulanmış durumda. Merak etmeyin, Dante ile de bol bol yaratık kesme imkanı yakalayacaksınız ama yolculuğumuza önce Nero ile başlıyoruz. Aslında burada oldukça güzel bir denge tutturmuş yapımcılar; Dante tamamen serinin eski fanatiklerini mutlu edecek dövüş stili ve özelliklerine sahip. V ise yeni eklenen bir karakter olarak, 2019 yılının yeni nesil oyunculuk alışkanlıklarını ve kültürel ögelerini bünyesinde barındırıyor. Nero ise adeta bir İstanbul, tam bir kültür mozaiği. Her iki tarafa da dokunarak, her tarz oyuncuya hitap edebiliyor. Nero’nun eski oyunda sahip olduğu Devil Bringer, yerini değiştirilebilir protez bir kol olan Devil Breakers’a bırakıyor (Bu sıralar da herkes takıp çıkarılabilen kola takmış durumda). Her ne kadar kulağa klişe gelse de, her biri farklı özelliklere sahip olan bu kollar dövüş çeşitliliğini muazzam bir seviyeye çıkarıyor.

FARKLI ALTERNATİFLER

Her bölüm başında, sayısı sonradan artmakla birlikte belirli adet Devil Breaker kolu seçiyorsunuz envanteriniz için. Bu kolların yapabildikleri ve etkileri büyük değişkenlik gösteriyor. Kimisi düşmanı sersemleten şok dalgası yayıyor, ötekisi önüne çıkanı yere seren güçlü bir yumruk fırlatıyor. Hatta oyunda MegaMan kolu bile bulunuyor. İşte bu seçenekleri bölüm başında, belirli bir sırada envanterinize diziyorsunuz. Bu sıra önemli çünkü bölüm içinde değiştirme imkanınız bulunmuyor. Eğer karşılaştığınız durumlar farklı bir kolu gerektiriyorsa, hazırda kullanmakta olduğunuzu patlatıp diğerine geçmek durumundasınız. Neyse ki bölüm içinde düşmanlarda da farklı kol seçenekleri düşüyor da (cümlenin saçmalığına takılmayın) onları alarak ihtiyacınıza göre sıralamayı revize edebiliyorsunuz. Ayrıca her kol fazla kullanılırsa veya darbe alırsa kırılıyor. Tüm bu önceden planlama, parçalanabilir olma ve oynanış sistemine uygunluk gibi etmenler Nero’yu kullanması oldukça eğlenceli bir karakter haline getiriyor. Ancak seçenekler arasında en iyisi olabilmesi o kadar da kolay değil.