reklamı kapat

POPÜLER

Dizelde ciddi düşüş var; Avrupa’daki otomobil satış verileri elektrik dönüşümünü işaret ediyor! [2018 ilk çeyrek]

 - Güncelleme: 06 Mayıs 2018 13:21

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin yayınladığı veriler, 2020 yılında beklenilen elektrikli otomobil bombardımanı öncesi kullanıcı eğilimlerine ışık tutuyor.

Otomobil dünyasına meraklı olaran hemen herkes, üreticilerin elektrikli dönüşümle ilgili çok ciddi adımlar attığını biliyor. Üretim tesislerinin evrilmesi, teknolojik yatırımlar ve altyapı süreçlerinin tamamının baştan aşağı şekillendiği bu süreçte, model çeşitliliğinin artışı için önümüzde çok kısa bir süre kaldı. 2020 itibarıyla Volkswagen grubu başta olmak üzere endüstriyel olarak diğer önemli üreticilerin katılacağı bu güne kadar elimizde biriken teknik veriler, kullanıcıların yönelimlerini de net bir şekilde ortaya koyuyor. Altyapı eksikliği, fiyatlar ve kullanıcıların bakış açısı gereği Türkiye‘nin henüz geri basamaklarda yer aldığı tercih sıralaması 2018’in ilk çeyreği için yayınlandı. Avrupa bazlı olarak yayınlanan yeni raporda, dizel motorlu araçların satışındaki yüzde 17 gibi ciddi düşüş, bizce altı en çok çizilmesi gereken parçalar arasında.

Avrupalı kullanıcılar dönüşüme hazır

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği‘nin yayınladığı veriler içerisinde dizeldeki bu düşüşün boyutları detaylı rakamlara göz atınca çok daha net bir şekilde ortaya çıkmakta. Birliğe göre 2018’in ilk çeyreğinde, 2017’nin ilk çeyreğine göre tam 322.622 adet daha az dizel motorlu araç satışı gerçekleşti. Bu çizginin ters orantısında ise benzinli araçlara olan ilginin yüzde 14,6 oranında arttığını görüyoruz. Bu da bir önceki yıla göre yaklaşık 300.000 adet daha fazla satış gerçekleştiği anlamına geliyor. Dizeldeki kan kaybından kazançlı çıkan taraf sadece benzinli modeller değil elbette. Şunu çok net bir şekilde söyleyebiliriz ki kullanıcılar artık yenilikçi ve alternatif güç ünitelerine yönelmek konusunda kendisinden emin. Avrupalılar bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık 70.000 adet daha fazla elektrikli ve hibrit araçlara yönelmiş durumda. Bu da yüzde 47 gibi hiç de azımsanmayacak bir dilimi kapsıyor. Kendi başlıkları altında incelediğimizde ise elektrikli modellerde yüzde 34,3 hibrit modellerde ise yüzde 60,2‘lik artış söz konusu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Türkiye’nin 2017 karnesi nasıldı?

Avrupa ülkeleri içerisindeki elektrikli araç satışında Almanya‘nın liderlik koltuğunda oturduğu süreçte, ülkede yüzde 70 gibi devasa artış söz konusu. Mercedes, BMW ve Audi gibi dizel motor üretiminin liderlerinin anavatanında, tam yüzde 21,3’lük ciddi bir dizel düşüşü var. Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Platformu tarafından 2017 yılı içi açıklanan yüzdeler her ne kadar bizlere artış gösterse de tamamen elektriklilerin halen düşük olduğunu göstermişti. 2017’de yüzde 360 artışla 4.451 adet hibrit otomobilin satıldığı ülkemizde, 2016’da bu rakam sadece 950 adetti. Tamamen elektrikli otomobil satışında ise haneye sadece 77 adet yazılabildi. 2016 yılındaki elektrikli satış adedinin 44 olduğunu da hatırlatmakta fayda var.