reklamı kapat

POPÜLER

Facebook
Facebook
Facebook

Facebook’taki can sıkan “etkileşim tuzakları” için sevindiren Türkçe gelişmesi

Sosyal medya devi Facebook, Cambridge Analytica skandalı sonrasında yeniden normal çalışmalarına odaklanmaya başladı. Bu noktada firma, geçtiğimiz dönemde yaptığı çok önemli bir çalışmasına Türkçe dil desteğini eklediğini duyurdu.

Facebook, geçtiğimiz yıl Aralık ayında etkileşim tuzağı (engagement bait) kullanan kişi ve sayfalara ait gönderileri Haber Kaynağında daha alt sıralarda göstermeye başlayacağını duyurmuştu. İlk olarak tıklama tuzağı kullanan kişiler ve sayfalar tarafından yapılan İngilizce gönderilere uygulanan sistem, artık Türkçe dil desteğine de sahip. İspanyolca, Arapça, Fransızca, İtalyanca, Almanca ve Portekizce’den sonra eklenen Türkçe dil, artık çok daha geniş bir kitleye hitap ediyor. Hepsine ek olarak Mandarin, Hintçe, Endonezce, Tagalogca, Vietnamca ve Tayca dillerini de getiren firma, artık etkileşim tuzağı ile daha geniş çaplı bir savaş veriyor. Şirket bu uygulamayla spam içerikli, sansasyonel veya yanıltıcı içeriklerin yayılmasını azaltmayı amaçlıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Facebook
Facebook

Facebook bunu nasıl yapıyor?

Şirketin resmi açıklamasına göre ekipler daha gerçek etkileşimleri teşvik etmeye yardımcı olmak için yüz binlerce gönderiyi gözden geçirip kategorilere ayırdı ve farklı türdeki etkileşim tuzaklarını tespit edebilen bir makine öğrenimi modeli geliştirmiş durumda. Kayıp bir çocukla ilgili haberlerin yayılması, bir amaç için para toplanması ya da seyahat için ipuçları istemek gibi insanlardan yardım, tavsiye veya öneri isteyen gönderilerin ise bu güncellemeden olumsuz etkilenmeyeceği söyleniyor. Yani süreç sadece sahte tuzaklara odaklanıyor.

İlgili Video

Opera’dan dikkat çeken özelliklere sahip yeni tarayıcı