reklamı kapat

POPÜLER

Facebook

Facebook’un asılsız haberlerle mücadele çalışmaları

Asılsız haberlerin zararlı olduğuna ve doğru bilgi akışını engellediğine inanan Facebook, platform üzerinde asılsız haberlerle mücadelede benimsediği strateji ile ilgili ayrıntılı bilgiler ve bu konuda yaptığı çalışmalarla ilgili önemli güncellemeler paylaştı.

“Facing Facts” kısa filmi

Platformun yanlış haberlerle nasıl mücadele ettiğine içeriden bir bakış sunan “Facing Facts” adlı kısa film yayınlandı. Filmin yönetmeni Morgan Neville, Facebook’un bu karmaşık soruna nasıl yaklaştığını ve mücadele yöntemlerini anlatmak için Haber Kaynağı ekibiyle vakit geçirdi. Film aynı zamanda platformun ürün ve algoritmalarının arkasındaki insanlara ve süreçlere odaklanan yeni Inside Feed bilgi kaynağının ilk içeriklerinden biri olma özelliğini taşıyor.

Haber okuryazarlığı kampanyası

Facebook, daha önce Türkiye’deki topluluğuna da sunduğu haber okuryazarlığı kampanyasını güncelleyerek yeniden hayata geçiriyor. Kampanya kapsamında insanlara, asılsız haberleri tespit etme konusunda ipuçları ve platformun bu konuda attığı adımlarla ilgili bilgiler sunulacak. Bilgiler, dikkat çekmesi amacıyla insanların haber kaynağının en tepesinde belirecek ve basılı mecralarda yayınlanacak. Kampanya ilk olarak ABD’de başlayacak ve yıl içinde diğer ülkeleri de kapsayacak şekilde genişletilecek.

Akademik Komisyon aracılığıyla yanlış haberlerin ölçülmesi

Facebook, nisan ayında sosyal medyanın seçimler üzerindeki rolü üzerine bağımsız araştırmalar yapılmasına yardımcı olacak yeni bir inisiyatifi duyurmuştu. Önümüzdeki haftalarda Komisyon, platformdaki yanlış haberlerin miktarını ve etkilerini ölçmek için araştırma teklif çağrısı yapacak. Komisyon daha sonra hangi akademisyenlerin hibe alacağına ve araştırmaları için Facebook’un gizlilikle korunan veri setlerine erişebileceğine karar vermek için yapılacak bağımsız değerlendirme sürecini yönetecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tüm bu yenilikler, Facebook’un insanların asılsız bir haberle karşılaştıklarında daha bilgili kararlar vermelerine yardımcı olma amacıyla attığı adımların bir parçasını oluşturuyor. İnsanların Facebook’ta doğru bilgi görmek istediğinin bilinciyle hareket eden sosyal medya devi yanlış ve asılsız haberlerle mücadelesini yerel düzeyde de sürdürüyor.

İlginizi çekebilir

Opera’dan gizli madenciliğe darbe