reklamı kapat

POPÜLER

Jim Hackett

Ford’dan Tesla’ya, bu zamana kadarki en anlamlı rekabet mesajı: “Edison Takımı”

Düzenlenen özel etkinlik kapsamında yeni stratejisini açıklayan Ford, elektrikli otomobiller için yepyeni bir yola giriyor.

Fenerbahçe-Galatasaray, Mercedes-BMW, Kahve-Çay ve niceleri… Dünya üzerinde birbirleriyle kıyaslanan ve sürekli rekabet içerisinde olup bir türlü orta yolun bulunamadığı bazı kıyaslamalarda vardır. İşte Nikola Tesla ve Thomas Edison‘un hikayesi ve çekişmesi de tam da böyle. Aynı dönem içerisinde yaşamış iki mucit olarak nitelendirilen bu beyinlerin çekişmesi ve hikayeleri satırlarca yazılcı ve yüksek seslerle dile getirildi. Oldukça köklü olan bu tartışmaların günümüzdeki boyutuysa biraz farklı düzeyde. Şöyle ki, artık sadece söylemeyi bir kenara bırakın, Google’a “Tesla” yazdığımızda bile karşımıza elektrikli otomobil devi “Tesla Motors” çıkıyor. Elon Musk ve ekibinin günümüzdeki popülerliğinin artışında büyük rol oynadığı bu elektrikli otomobil pazarında, ilgi sonucu çokça yeni markayla ve isimle tanıştık. Elektrikli kamyon üretimini gerçekleştirecek olan Nikola Motors, döneminin dahisinin ismini de tamamlayarak piyasaya çıktı. Artık, acaba bugün hangi yeni üreticiyle karşılaşacağız diye düşünürken Ford’dan gelen hamle geçmişteki rekabeti isimsel olarak geri döndürdü; “Edison Takımı

Jim Hackett


CEO değişikliğinin ardından küresel bazdaki üretim ve planlana stratejisini önemli oranda değiştirmesi beklenen Ford’un, bu adımındaki en büyük etkenin Tesla’ya kaptırılan en değerli marka rozeti olduğunu geçtiğimiz günlerde sizlerle paylaştığımız analiz yazısında paylaşmıştık. Yeni strateji doğrultusunda Fiesta başta olmak üzere bazı pazarlarda düşük satış rakamlarıyla devam eden modellerini bitireceklerinin sinyalini veren yeni CEO Jim Hackett, düzenlenen etkinlikte bu adımla ilgili şimdilik net bir bilgi paylaşmadı. Ağırlıklı olarak otonom sürüş teknolojileri ve elektrikli otomobil üzerine planların açıklandığı “Ford’un Geleceği” zirvesinden çıkan en dikkat çekici parçaysa Edison Takımı oldu. Elektrikli otomobil dahilinde yer alan tüm batarya teknolojilerini içerisinde geliştirmek adına Edison Takımı’nı kurduğunu açıklayan Ford, takımın parolasını “büyük düşün, hızlı harekete geç ve uygula ” olarak tanımladı. 2023 itibarıyla tamamen elektrikli 20 yeni model hayata geçirmek adına AR-GE süreci yürütecek olan ekip ilk olarak, en az 480 kilometre menzile sahip kompakt bir SUV modelini 2020 yılına yetişmek istiyor. Halihazırda sadece Focus’un elektrikli versiyonuyla pazarda yer alan markanın süreç için yatırım miktarıysa 7 milyar dolar civarında. Ford’un sürücüsüz otomobil teknolojisini premium segment sedan modellerin dışında kompakt sınıfta sunmayı planladığını belirtmekte fayda var. Bu yüzyılın Edison-Tesla savaşı da böyle olur dedirten adımını yakın gelecekte ne gibi somut adımlarla gerçekleşeceğini hep birlikte göreceğiz.