reklamı kapat

POPÜLER

Ford’dan turbo beslemeli motorlarda tüketimi ve emisyonu düşürecek su enjeksiyon sistemi

Patent görselleri ortaya çıkan sistem, düşük hacim yüksek performans sunan turbo motorların tutumluluk karakterini bir adım ileriye götürerek çok daha yüksek performans değerlerinin elde edilmesinde başrol oynayabilir.

Zehirli gaz salınım değerleri üzerinde ciddi bir Ar-Ge süreci yürüten otomobil üreticileri, git gide sıkılaşan kurallara uyum sağlamak adına stratejilerini buraya odaklamış durumda. Dizel motorlarla ilgili yasaklama adımlarının atıldığı günümüzde, benzinli motorlar üzerine yoğunlaşan bu süreçte düşük hacimli motorlar önemli bir rol üstleniyor. Ford cephesinden EcoBoost ile gelen bu düşük hacim yüksek güç teknolojisine sahip motorlar, patent görselleri ortaya çıkan yeni bir su enjeksiyon sistemiyle daha güçlü, daha uzun ömürlü ve daha çevreci bir yapıya bürünebilir. Motor teknolojilerini baz aldığımızda çok yeni bir sistem olmayan su enjeksiyon sistemlerinin geçmişine baktığımızda örneklerin İkinci Dünya Savaşı sırasında kullanılan savaş uçaklarında kullanıldığını görebiliriz. Savaş sonrasında Saab ve 1897 yılında kurulan Amerika merkezli Oldsmobile tarafından otomobillerde kullanılan su enjeksiyon sistemleri, 80’li yıllarda ralli araçlarında varlığını sürdürmüştü. Son örneklerinden birisi 2015 yılına BMW BMW M4 GTS‘te karşımıza çıkan bu sistem, su ve yanıcı madde karışımı emme manifolduyla motordaki ekosisteme dahil ediliyor ve motorda yüksek sıcaklık sonucu oluşabilecek hasarları da önlüyordu. Ford’un patent görselleriyle ortaya çıkan sistemindeyse geleneksel yapıdan ayrılan önemli noktalar var.


Ford mühendislerinin projesini gerçekleştirdiği yeni nesil su enjeksiyon sisteminde, su doğrudan yanma odasına enjekte ediliyor. Bunun gerçekleşmesi adına yepyeni bir oyuncunun ekosisteme dahil olması gerektiğinin farkında olan Ford geliştiricilerinin, bu rolü üstlenmesi adına yeni nesil bir enjektör ürettiği görüyoruz. Yüksek basınçlı yakıt ve su hatları ile beslenen, içerisinde mini bir piston bulunan bu yeni tip enjektör, patlamanın kontrol edilmesi için her iki sıvıyı da enjekte edebiliyor ve geliştirilen özel yazılım vasıtasıyla sıkıştırma oranları buna göre optimize ediliyor. Yanma sonucu oluşan sıcaklığın daha kontrollü olduğu bu sistemde emisyon değerlerinin aşağı çekilmesinin yanı sıra süperşarj destekli motorlarda yakıt tüketimini de aşağı çekebileceği ön görülüyor. Proje detaylarıyla karşımızda duran yeni su enjeksiyon sistemli bu motoru, yakın zamanda yeni bir Ford kaputunun altında görebiliriz.