reklamı kapat

POPÜLER

Geliştirme süreci devam eden yeni Volkswagen Polo’dan ilk bilgiler

Segmentinin referans modeli yeni motor ve çok daha kaliteli bir iç tasarımla geliyor.

Fiesta, Ibiza ve son olarak Fabia. Süper mini liginin en ateşli üyeleri bir bir resmi olarak tanıtılırken gözler bu grubun en referans üyesine çevrildi. 42 yıllık bir geçmişi ve beş jenerasyonu geride bırakan Polo yeni yüzüyle karşımıza çıkmak üzere şu anda geliştirme sürecinde bulunuyor. Kullanıcıların özellikle yeni yüzleriyle oldukça iddialı hale gelen Fiesta ve Ibiza’nın ardından Polo ile ilgili beklentileri oldukça yükselmişken altıncı jenerasyonuyla karşımıza çıkacak olan modelle ilgili ortaya çıkan ilk bilgilerin de bu beklentileri karşılayabilecek nitelikte olduğunu söyleyebiliriz. Detaylarda en çok gözümüze çarpan en önemli etmeni ilk olarak sizlerle paylaşalım. Polo altıncı jenerasyonuyla artık daha büyük!

Volkswagen, yeni versiyonla birlikte Polo’yu yeni bir platform üzerine kurarak işe başlıyor. Markanın A0 olarak nitelendirdiği segment için geliştirdiği en yeni MQB platformu tıpkı yeni Fabia ve Ibiza’da olduğu gibi yeni Polo’nun da elini kuvvetlendiren detaylardan olacak. Platformla birlikte süspansiyonlar da altıncı jenerasyonun elden geçen parçaları arasında. Haberin girişinde yeni modelin daha büyük olacağını belirtmiştik. Bu büyüklük uzunluk ve genişlik parametrelerinin yanı sıra aks mesafesinde de gözle görülür şekilde var olacak gibi gözüküyor çünkü yeni Polo bagaj hacmi ve iç yaşam alanı konusunda da bizleri adım ileride karşılayacak. Tasarım ve teknik detaylara geçmeden evvel altını çizmemiz gereken bir nokta ,daha doğrusu önemli bir beklenti var. Ford’un yeni Fiesta ailesinde, yükseltilmiş bir modelle crossover tabanlı bir versiyon yarattığını biliyoruz. Geçmişe baktığımızda bu segmentte Cross Polo ile buluşan Volkswagen’in tekrar böyle bir hamleyi özellikle crossover ligine bu derece ilgi varken yapıp yapmayacağı merak ediliyor. Bu konuyla ilgili henüz Volkswagen cephesinde bir doğrulama olmasa da biz yeni nesil bir Cross Polo sürprizi için kenara notumuzu alalım.

Volkswagen’in Golf ile birlikte küçük dokunuşlarla revize etttiği dış tasarımın bir benzerini Polo cephesinde de uygulamasını bekliyoruz lakin bu versiyonun en güçlü yani dış tasarımdan çok iç tarafta yatacak gibi gözüküyor. Gelen bilgilere göre Volkswagen yeni Polo’da tamamen yeni bir kokpit tasarımı kullanmaya hazırlanıyor. Malzeme kalitesi ve yeni koltuklarla da pekiştirilecek olan iç bölümde multimedya sistemi, merkezdeki ekran, otomatik park pilotu ve anahtarsız giriş gibi donanımları görmeyi bekliyoruz ki bu detaylar da çoğu kullanıcıyı fazlasıyla mutlu edebilecek potansiyele sahip.

Volkswagen CEO’su Herbert Diess‘ın yakın zamanda “Günümüzde 14 farklı güç ünitesi sunuyoruz. Bu sayı azalacak. Önümüzdeki süreçte çok daha modern ve ekonomik motor seçeneklerini göreceksiniz.” şeklinde bir açıklaması vardı. Özellikle dizel motorların yavaş yavaş devre dışı kalması düzerine kurulan bu planda küçük hacimli ve üç silindirli ünitelerin çok daha geliştirilmiş ve etkin şekilde yer alması önümüzdeki seçenekler arasında. Yeni Polo’da da 65, 75, 95 ve 115 olmak üzere dört farklı değerlere sahip 1.0 litrelik TSI motorların yer almasının beklendiğini söyleyebiliriz. Dört silindirli motorlardaysa makyajlı Golf’te kullanılan 1.5 litrelik yeni motorun 1.4 litrelik seçeneğin yerini alması da sürpriz bir gelişme olmayacak. Versiyonlara göre değişmekle birlikte beş, altı ileri manuel ve yedi ileri DSG Polo’da yer alacak şanzımanlardan olacak. Altıncı jenerasyonuyla 2017 Polo’nun eylül ayında düzenlenecek olan Frankfurt Otomobil Fuarı‘nda tanıtılması bekleniyor. Yeni Polo ile ilgili detayları LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.