reklamı kapat

POPÜLER

iOS 14 ve iPadOS 14 Google

Google, bazı iOS uygulamalarında reklam takibini bırakıyor

 - Güncelleme: 28 Ocak 2021 10:21

Teknoloji devi Apple ve Facebook arasında iplerin gerilmesine neden olan yeni iOS dönemi ışığında Google önemli bir adım atıyor.

iOS işletim sistemi yakın dönemde özelleştirilmiş reklamlar için kullanıcı verilerinin toplanmasını engelleme özelliğine sahip olacak. Hatırlarsınız bu özellik Facebook tarafını geçtiğimiz aylarda hiç ama hiç memnun etmemişti. Çünkü Facebook’un ana gelir kaynağı reklamlar ve firma burada spesifik olarak da kişiye özel reklamlar üzerinden ciddi paralar kazanıyor. Birçok diğer firma gibi kişilerin beğenilerini takip eden ve ona göre reklam gösteren Facebook, bunu gelecek iOS sürümüyle tam olarak yapamayacak. Şirket ileride geçilecek gizlilik altyapısının belirli kalemlerdeki reklam gelirlerini yüzde 50 oranında düşüreceğini aktarıyor. İşte bu konuda Google tarafından da bir hamle daha gelmiş durumda.

Google bugün yaptığı açıklama ile geliştirdiği bazı iOS uygulamalarının (Net isimler belli değil) IDFA olarak da geçen kişiselleştirilmiş reklam verisi toplamayı bırakacağını açıkladı. Google geçilecek yeni dönemde kişilerin karşısına “kişiselleştirilmiş reklamlar için açtığınız uygulamanın verilerinizi takip etmesini ister misiniz?” uyarısını çıkarmak istemiyor. Ancak Google’ın bu konuda önemli bir açıklaması bulunuyor. O da yeni dönem sonrasında uygulama geliştiricilerin reklam gelirlerinin hatırı sayılır oranda düşeceği yönünde. Özelleştirilmiş reklamlar maalesef daha değerli yani iki tarafa da daha çok para getiriyor. Bu olmayınca reklam gelirleri de ciddi bir darbe alacak gibi görünüyor.

Google, Facebook tarafından daha farklı bir yol izliyor

Çünkü Facebook direkt olarak Apple ile bir savaşa girmeye çalışıyor. Sosyal medya devi hatırlarsınız geçtiğimiz ay ABD merkezli üç büyük gazeteye iki adet tam sayfa reklam vermişti. Şirket iki gün üst üste gelen bu reklamlar ile direkt olarak Apple’ı hedef alıyordu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Facebook burada Apple’ın özelleştirilmiş reklamları engellemesini kötü buluyor ve bunun özellikle bünyesinde ufak işletmelere çok ciddi zarar vereceğini aktarıyor. Kişilerin “kişisel verilerini” takip edemeyecek olmasını ufak şirketler üzerinden haklı göstermeye çalışan Facebook, bunun çok ciddi zarara yol açacağının üstünü çiziyor.

İlginizi Çekebilir

OPPO’dan dikkat çeken konsept telefon