reklamı kapat

POPÜLER

Ferrari 488 GTB

“GTO” rozeti geri mi dönüyor? Tanıtımına iki ay kalan yeni Ferrari 488 versiyonu hakkında ortalığı karıştıran iddialar

Cenevre’de tanıtımı gerçekleştirilecek olan yeni 488 versiyonuyla ilgili sızan detaylar ve iddialar oldukça çarpıcı.

Son dönemlerde daha çok geliştirmekte olduğu SUV modeli ve elektrikli versiyon arasındaki git-gel haberleriyle gündeme taşınan Ferrari‘nin neyse ki yakın zamanda önümüzde koyacağı yeni bir pastanın hazırlığı içerisinde olduğunu biliyoruz. Biraz süredir kamuflajlı olarak internette görüntüleri dolaşan ve 488 serisinin yeni bir versiyonu olarak nitelendirilen bu aracın tanıtımı mart ayı içerisinde düzenlenecek olan Cenevre Otomobil Fuarı 2018 kapsamında yapılacak. Aslında söz konusu bir Ferrari modeli olduğu zaman bu istemsiz bir şekilde her zaman ilgimizi çekmeyi başarıyor. Lakin şu anda ilk detayları üzerinde konuşacağımız bu versiyonda durum kesinlikle daha farklı olacak. Nasıl mı?

“LaFerrari’den daha hızlı olacak”

Sorunun cevabını çok da Sherlock Holmes havası yaratmadan hızlıca sizlerle paylaşalım; “Marka tarihinde sadece üç kez gördüğümüz GTO rozetini tekrar görerek!” Ferrari’nin resmi distribütörleriyle bir araya geldiği özel bir etkinlikte ilk detaylarını paylaştığı model, bu zamana kadar Maranello’dan çıkmış en güçlü V8 makineyi beraberinde getirecek. Markanın bu modelde kullanacağı motoru ise tanıtımı Aralık 2016’da yapılan 488 Challenge‘dan aktaracağı söyleniro. Bu motorun, Challenge versiyonunda 3.9 litre-V8 kombinasyonuyla 660 beygir güç ürettiğini de dipnot olarak hatırlamakta fayda var. İçeriden gelen dedikodular ise henüz ismi belli olmayan yeni 488 versiyonu toplamda 700 beygir civarında bir güç değeriyle tanıtılacağına işaret ediyor.

Yine sızıntılarla birlikte ortaya çıkan detaylara baktığımızda araçta ön-arka tampon, kaput ve arka spoiler gibi temel gövde parçaların tamamen karbon fiberden olacağı ve motorun standart versiyona göre yüzde 10 daha hafif oluşu gözlerden kaçmıyor. Ferrari ayrıca yeni jant setinin de beraberinde yüzde 40 gibi ciddi bir ağırlık kazanımı getireceğini söylüyor. Tüm bu parçalar bir araya geldiğinde ise bizleri standart versiyona göre aerodinamik değerleri yüzde 20 oranında iyileştirilmiş bir model bekliyor. Ferrari’nin ilk hibrit otomobili LaFerrari’den bile daha hızlı olacağı söylenen modelle ilgili son gelişmeleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.