WWDC23 etkinliğinin yıldızı olan Apple Vision Pro karşısına güçlü bir rakip çıkarmak isteyen Meta ile LG bir araya geldi.
Bugün yeni gelen bilgilere göre sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve karma gerçeklik taraflarına çok önem veren Meta, güçlü bir Apple Vision Pro rakibi hazırlamak adına Güney Kore merkezli teknoloji devi LG ile ortaklık kurmuş durumda. Quest Pro’nun gelecek bir sürüm ya da sürümleri için kurulan bu ortaklığın arkasında spesifik olarak LG’nin ekran / panel üreten bölümü LG Display yer alıyor ancak geniş çaplı bir iş birliği masada bulunuyor. Raporlara göre LG Electronics firması yeni başlığın montajından sorumlu olacak, LG Energy ve LG Innotek firmaları pil ile diğer bileşenleri tedarik edecek, bir başlıkta kilit donanım olan Micro OLED ekranlar ise direkt olarak LG Display tarafından sağlanacak. Bazı iddialara göre Apple Vision Pro rakibi güçlü bir başlığı 2025 yılında pazara sunmak isteyen Meta, bu başlığa 2.000 dolar gibi kendisi için pahalı, Apple’ın ilk çözümüne göreyse çok daha ucuz bir fiyat etiketi belirleyebilir. Peki Meta CEO’su Mark Zuckerberg Apple imzalı başlık için neler düşünüyor? Ürün hakkında CEO bir şirket için açıklama gerçekleştirmiş ve şunları söylemişti: “Apple sonunda kendi geliştirdiği başlığı duyurdu. Bu yüzden bir saniyeliğine bu üründen bahsetmek istiyorum. Apple Vision Pro, sevindirici şekilde alana bizim daha önce keşfetmediğimiz ya da düşünmediğimiz sihirli bir çözüm getirmiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Üründe çok yüksek çözünürlüklü bir ekran tercih etmişler ve buna güç sağlamak için koydukları tüm teknolojiyle birlikte bizim ürünlerimizden tam yedi kat daha pahalı bir cihaz ortaya çıkarmışlar. Cihaz o kadar çok enerji gerektiriyor ki kullanmak için bir bataryaya ve ona bağlı bir kabloya ihtiyacınız var. Bence bu ürün iki şirketin alandaki vizyon farklılığını net şekilde ortaya koyuyor. Ürünlerimizin herkes için mümkün olduğunca erişilebilir ve uygun fiyatlı olmasını sağlamak istiyoruz ve bu sayede milyonlarca Quest başlık modeli satmayı başarmış bir şirketiz.
Bizim metaverse dünyasına yönelik vizyonumuzun temelinde sosyal bir kullanıcı deneyimi yer alıyor. Bu, insanların yeni yollarla etkileşime girmesi ve kendilerini daha yakın hissetmeleriyle ilgili. Cihazımız aynı zamanda sürekli aktif olmak ve ortak bir şeyler yapmakla da bağlantılı. Buna karşın Apple’ın gösterdiği tüm demolarda bir kişi koltukta tek başına oturuyordu. Yani bilgisayarın geleceğine dair vizyon bu olabilir ancak benim istediğim bu değil. İki şirket arasında konuya nasıl yaklaşıldığı konusunda gerçek bir felsefi farklılık var. Sonuç olarak Apple’ın ortaya ne koyduğunu ve bu alanda nasıl rekabet edeceğini görmek beni daha da heyecanlandırdı ve birçok açıdan yaptığımız şeyin önemli olduğu ve başarılı olacağı konusunda iyimser olmamı sağladı. Bu hepimiz için eğlenceli bir yolculuk olacak.”