reklamı kapat

POPÜLER

Lightyear 0
Lightyear 0

Güneş panelli elektrikli otomobil Lightyear 0 için üretim macerası kısa sürdü

Elektrikli otomobil pazarında yer alan en özel modellerden olan Lightyear One, üretim versiyonuyla Lightyear 0 olarak karşımıza çıkmıştı.

Lightyear One çok uzun süre boyunca gündemde ses getiren bir elektrikli otomobil olmuştu. İçerisinde Eindhoven Üniversitesi‘nden öğrencilerin de bulunduğu bir ekip tarafından geliştirilen araç, Almanya’da test edilen prototip sürümüyle 709 km menzile kadar ulaşmasıyla dikkat çekmişti. Üstünde güneş panelleri olan araç, Almanya testlerinde 60 kWh batarya üzerinden 724 km menzile çok yaklaşmıştı. Daha sonra ise aracın satışa sunulacak versiyonu Lightyear 0 adı altında resmi olarak tanıtıldı. Yüksek verime odaklanan ve kuyruklu tasarım çizgisini devam ettiren araç, iki ay önce üretime alındı ancak bu macera sürpriz şekilde çok kısa sürdü. Şirket aracın üretimini durdurdu, elindeki gücü ve odağını daha uygun fiyatlı olacak Lightyear 2‘ye aktaracaklarını açıkladı. Bu şaşırtan bir adım oldu ancak son durum firma için daha mantıklı görünüyor. Çünkü Lightyear 0 çok pahalı bir seçenekti.

Beş kişilik tasarlanan ve verimi artırmak adına arka jantların yarısı kapalı olan Lightyear 0, dünyanın en pahalı elektrikli otomobil modellerinden birisi konumundaydı. Bu araçtan toplam 946 adet üretim hedeflenmiş ve her araç için tam 250 bin euro fiyat belirlenmişti. Firma bu modelden kazandığı gelir ile 30 bin euro fiyata sahip herkese yönelik bir güneş panelli elektrikli otomobil üretmeyi hedefliyordu ancak bu hedeflenen araç (Lightyear 2) son aşamada tek başına desteklenecek gibi görünüyor. Firmanın bu  yeni model için yeni bir yatırım almış olabileceği düşünülüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Üretimi biten modelin elbette en çok dikkat çeken yanı, üstünde yer alan daha önce de bahsettiğimiz güneş panelleri olmuştu. Otomobil bu paneller ile elektrik üreterek günde 70 km menzil sunabilecek denilmişti. Bunun için havanın tamamen açık olması ve aracın yaz döneminde direkt olarak güneş altında olması gerekiyor açıklaması yapılmış, araç için “gündelik kullanım süresi kısa olanları bir ay boyunca şarj etmekten kurtarabilir” gibi iddialı bir açıklama yapılmıştı.

Lightyear 0, herkes için sürekli olarak tamamen güneş ile yol alabilecek bir araç olarak düşünülmedi. Modelin çoğu zaman şarj ağına bağlanması gerekiyordu. Bünyesindeki 60 kWh pil paketiyle 110 km/s hızda 560 km gibi iyi bir menzil değerine ulaşabilen araç, yüksek verime odaklandığı için çok performanslı değildi. Birçok elektrikli otomobilin aksine Lightyear 0’ın 0’dan 100 km/s hıza çıkması tam 10 saniye sürüyor, aracın maksimum hızı ise 160 km/s seviyesinde yer alıyordu.

Lightyear 0 yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın